۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۴۴۱۵۶

آمادگی رژیم صهیونیستی برای تهاجم زمینی به غزه پس از حمایت آمریکا

آمادگی رژیم صهیونیستی برای تهاجم زمینی به غزه پس از حمایت آمریکا
تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از حمایت آمریکا، ارتش اشغالگر در حال آماده شدن برای تهاجم زمینی به نوار غزه است.

ارتش رژیم صهیونیستی در سیزدهمین روز از جنگ غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد. بمباران مستمر غزه تاکنون حدود ۳۵۰۰ شهید و بیش از ۱۲۰۰۰ زخمی برجای گذاشته است که اکثریت آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند. تعداد شهدای زن نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۷۸ نفر رسیده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اشغالگر در حال آماده شدن برای تهاجم زمینی به نوار غزه است. پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان سفر خود از اقدامات تل آویو حمایت کرد، صهیونیست‌ها قصد دارند به سمت نوار غزه به صورت زمینی حمله کنند.

در همین زمینه، یک منبع برجسته در جنبش حماس در مصاحبه با الجزیره فاش کرد که طرح آمریکا و اشغالگران صهیونیست شامل آواره کردن نیمی از جمعیت غزه و گسیل آن‌ها به مصر است.

 همین منبع همچنین توضیح داد که رئیس جمهور آمریکا به منطقه آمد تا مصر را برای پذیرش این طرح تحت فشار قرار دهد که نشان می‌دهد در ازای پذیرش این طرح به مصر پیشنهاد می‌شود بدهی هایش را تسویه کند.

روسیه ۲۷ تن غذا به غزه اهدا کرد

از سویی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بر اساس آنچه وزارت شرایط اضطراری روسیه اعلام کرد، این کشور ۲۷ تن کمک غذایی به غیرنظامیان در نوار غزه از طریق مصر ارائه خواهد کرد.

معاون وزیر اورژانس روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیما از فرودگاه رامنسکوی نزدیک مسکو به سمت فرودگاه العریش مصر برخاست و کمک‌های بشردوستانه به نمایندگان هلال احمر مصر ارسال می‌شود تا به نوار غزه برسد.

رویترز به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که خطر جدی تبدیل درگیری در غزه به یک درگیری منطقه ای وجود دارد و روسیه در این زمینه با ترکیه در تماس است. او همچنین تلاش برای مسئول دانستن ایران در قبال بحران غزه را تحریک آمیز دانست.

چین خواستار ثبات در منطقه شد

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر اطمینان داد که پکن امیدوار است با مصر برای دستیابی به ثبات بیشتر در خاورمیانه همکاری کند، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه نوار غزه برای سیزدهمین روز متوالی ادامه می دهد.

 رئیس جمهور چین در جریان نشستی در پکن گفت: چین آماده است همکاری با مصر را افزایش دهد و اطمینان و ثبات بیشتری را برای منطقه و جهان به ارمغان آورد.

استعفای مقام آمریکایی پس از کشتار مردم فلسطین

 یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به دلیل حمایت بی چون و چرای دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، استعفا داد.

 او استعفای خود را اینگونه اعلام کرد کرد که نمی تواند از کمک های نظامی بیشتر آمریکا به رژیم صهیونیستی حمایت کند و واکنش دولت را «واکنشی بی پروا» مبتنی بر «ورشکستگی فکری» توصیف کرد.

 به گزارش واشنگتن پست، مدیر امور عمومی و کنگره در دفتر امور سیاسی-نظامی وزارت خارجه آمریکا گفت که نمی تواند به شغلی که به گفته او در مرگ غیرنظامیان فلسطینی نقش داشته ادامه دهد.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری

خبرنگار الجزیره گزارش داد یک فلسطینی در اردوگاه نور شمس در شرق طولکرم در کرانه باختری بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

 منابع محلی فلسطینی از شهادت یک فلسطینی دیگر بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در اردوگاه دیشه در شهر بیت لحم خبر دادند.

خبرنگار الجزیره در این خصوص گفت: نیروهای اشغالگر به منظور تخریب خانه شهید احمد یاسین غیدان به روستای قبیا در غرب رام الله یورش بردند.

بمباران منازل مسکونی در جبالیا توسط رژیم صهیونیستی

 وزارت داخلی غزه از کشته شدن غیرنظامیان بر اثر بمباران خانه‌ای در جبالیا توسط رژیم صهیونیستی خبر داد. صهیونیست‌ها یک خانه در مرکز شهر خان یونس را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یک کودک در این شهر شد.

حزب الله به دشمنان هشدار داد

 حزب الله لبنان با بیان اینکه قوی تر از قبل شده است، پیام هشداری به رژیم صهیونیستی و آمریکا داد، این در حالی است که مرزهای لبنان شاهد تبادل آتش بین این حزب و نظامیان صهیونیست است.

هاشم صفی الدین، رئیس دستگاه اجرایی حزب الله گفت: امروز ما هزاران بار قوی‌تر هستیم. به شما، به بایدن، به نتانیاهو و به اروپایی‌های بدخواه می‌گوییم باید مراقب باشید. 

 وی در سخنانی در جمع هزاران تن از حامیان حزب‌الله افزود: «ممکن است درخصوص مقاومت ما مرتکب اشتباه شوید، اما ما با تمام قدرتی که خداوند به ما داده است، با قاطعیت پاسخ خواهیم داد».

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات