۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۷۴۴۳۰۰
با حضور آیت الله اعرافی صورت گرفت؛

برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه

برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه
آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه بعد از ظهر امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مجتمع شهید صدوقی قم برگزار شد.

در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه به نمایش گذاشته شد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه با حضور در این نمایشگاه از دستاوردهای مختلف تبلیغ بازدید کرد.

آیت الله اعرافی در این بازدید ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مجتمع تبلیغ حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حرکت تبلیغ و تبیین در عصر کنونی با یک نگاه کلان و رقیب بزرگ تمدنی مواجه است که شناخت این رقیب در عرصه تبلیغی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: غرب شناسی و شناخت منظومه تمدن غربی برای هر اقدام تمدنی ضرورت ویژه‌ای در عرصه تبلیغی دارد و باید ولو اینکه یک دوره جمع و جور برای آشنایی مبلغان با تمدن غربی برگزار شود، ملزومات تبلیغ مبلغان فراهم شود.

اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه برگزار شد

لزوم آشنایی مبلغان با تمدن غربی

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: همه اضلاع علوم غربی آمیخته با چند روح و نکته بنیادی است که بر خرده نظام ها حاکم بوده و همه نظام‌های جهان را زیر سلطه خود قرار داده است که البته بر تمدن اسلامی نیز سایه افکنده است که لازم است مبلغان با سرچشمه‌ها و شالوده فکری تمدن غربی نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند در مسیر تبلیغی خود برای تحقق تمدن نوین اسلامی موفق شوند.

وی افزود: غرب شناسی و آشنایی با نقاط حساس آن ضرورت ویژه‌ای است که باید در عرصه تبلیغ، چگونگی و روش شناسایی آن به مبلغان برنامه‌ریزی شده و روی آن کار شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ما در برابر هجوم شبهات و سوال‌ها، چند گونه می‌توانیم موضع‌گیری کنیم که عبارت از موضع صریح، انفعالی، فعال و در جایگاه پاسخگویی با منطق قوی و هضم سازی شبهه و پرسش می باشد که آخرین نوع موضعگیری، از ارزش ویژه‌ای برخوردار می‌باشد که باید در عرصه تبلیغ به این روش دقت و تمرکز ویژه شود.

وی در ادامه افزود: افرادی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری و امام راحل شبهه را در عمق شناسایی کرده و شبهات را در درون پاسخ های خود هزم می کردند؛ چراکه نظام فکری خود را می ساختند و خرده گفتمان‌های مخالف در نظام فکری ساختارمند آنان رنگ می‌باخت.

نگاه ما به تبلیغ سطحی و درجه ۲ نیست

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نگاه مرکز مدیریت حوزه علمیه به مسئله تبلیغ بیان داشت: نگاه ما به تبلیغ سطحی و درجه ۲ نیست و در نگاه حوزه، تبلیغ جان مایه رسالت‌های حوزه است؛ هرچند در مقام عمل، مسئله تبلیغ دارای برخی آشفتگی هاست که تلاش ما نیز برطرف کردن این آشفتگی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم کیفیت دهی به تبلیغ در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: تبلیغ راهبر جامعه است و باید روش شناسی علمی جدید، روش شناسی اجتهادی و حوزوی پشت کار تبلیغ بوده و تبلیغ باید دارای نقشه جامع باشد.

آیت الله اعرافی در پایان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ابزارهای نوین در گسترش تبلیغ و کیفیت دهی به آن خاطرنشان کرد: امروز تعداد صد نفر در عرصه هوش مصنوعی در حوزه‌ علمیه در حال فعالیت هستند و اقدامات و ورودهای لازم به این عرصه انجام گرفته است.

اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه برگزار شد

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه ضمن تشکر و قدردانی از حضور آیت الله اعرافی در مراسم اختتامیه و دلگرمی‌های وی در طول سال، از دست اندرکاران برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مجتمع تبلیغ تشکر کرد.

وی در این مراسم با اشاره به اعلام نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از وضعیت تبلیغی در کشور بیان داشت: بعد از اعلان نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش ما در عرصه تبلیغ با وجود امکانات محدود، بیشتر شده و در عرصه تبلیغ کوشش های بسیاری انجام شده و درحال انجام است.

مدیر مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های تبلیغ حتی برای خودِ حوزه های علمیه نیز معرفی می‌شد که متأسفانه این مسئله انجام نگرفته و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های مجتمع تبلیغ حوزه‌های علمیه، می تواند گامی کوچک برای معرفی دستاوردهای تبلیغی باشد و این نمایشگاه نقاط ضعف ما را نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مسئله تبلیغ با کمک ارگان‌ها و مسئولان مختلف و مرتبط، در اعلی درجه خود در جامعه اتفاق افتد تا جامعه اسلامی را به قله های اعتلا برساند.

اختتامیه نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مجتمع تبلیغ حوزه های علمیه برگزار شد

ارسال نظرات