۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۴۴۳۳۱

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۳۰؛ سامانه بارشی جدید در راه ایران

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۷/۳۰؛ سامانه بارشی جدید در راه ایران
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا در برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه و گسترش فعالیت آن خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و هرمزگان افزایش ابر گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد و در دامنه‌های البرز واقع در مازندران ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

دوشنبه در هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده روی می‌دهد. روز سه‌شنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال خوزستان و استان‌های ایلام لرستان،‌ کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز و تهران رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی برای دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و استان‌های لرستان، مرکزی، قم، مناطقی از مرکز و شرق کشور است.

با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده همراه با وزش باد و کاهش موقتی دما روی می‌دهد. روز پنجشنبه بارندگی در نیمه غربی کاسته شده و سامانه بارشی در مناطق شرقی و جنوب شرق کشور باعث بارش باران گاهی وزش با و رعدوبرق می‌شود.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات