۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۴۴۴۷۶
حجت الاسلام رهدار:

فلسطین باید به مشکل ذهنی مسلمانان جهان تبدیل شود

فلسطین باید به مشکل ذهنی مسلمانان جهان تبدیل شود
رئیس موسسه فتوح اندیشه با تاکید بر اینکه مشکل اساسی فلسطین این است که به مشکل ذهنی مسلمانان جهان تبدیل نشده است، تصریح کرد: برای ازبین‌بردن اسرائیل باید هیمنه این رژیم را از بین برد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای علمی و نظری مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی که به همت انجمن علمی ارتباطات و همکاری امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد، حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به اینکه ما در وسط میدان مبارزه نظامی و انقلابی علیه اسرائیل غاصب هستیم، اظهار داشت: حاصل تفکرات چند ده‌ساله بنده و ارائه این تفکرات در همایش‌های مختلف این است که برای حل بحران فلسطین چندین راه‌حل اساسی وجود دارد.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با بیان اینکه نسلی که من در آن قرار دارم جنگ را دیده؛ ولی در آن شرکت نداشته است، گفت: همیشه افسوس می‌خوردم که چرا در جنگ حضور نداشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که برای جبران این خسارت در جنگ علیه اسرائیل شرکت کنم و موفق شدم که در جنگ با اسرائیل همراه مبارزان لبنانی شرکت کنم.

حجت‌الاسلام رهدار با اشاره به اینکه حداقل کاری که جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمان در مورد اسرائیل می‌توانند علیه اسرائیل داشته باشند جنگ خیالی است، ابراز کرد: این کار برکات زیادی دارد؛ زیرا در روایت آمده است که گمان نیک و نیت خیر داشتن سبب برکاتی می‌شود و اینکه توصیه شده که اگر توفیق انجام عمل صالحی را ندارید نیت آن را داشته باشید حتماً حکمت دارد.

آمادگی مسلمانان برای از بین بردن اسرائیل 

وی با اشاره به اینکه روان‌شناسان اثبات کرده‌اند که خیال‌پردازی در مورد هر چیز امکان ندارد که در ساخت خیال باقی بماند و به اعضا و جوارح سرایت می‌کند، یاد آورد شد: بنده دو سال برای اینکه نمی‌توانستم با اسرائیل بجنگم در خیال خودم جنگ با اسرائیل را داشتم و به همین دلیل در مدت یک سال زبان عربی را یاد گرفته و نیز آموزش‌های رزمی برای آمادگی جهت جنگ با اسرائیل را فراگرفتم.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه ادامه داد: د این مدت دوساله حدود پنجاه جلد کتاب در مورد اسرائیل را مطالعه کردم و به مدت بیست سال مبلغی از شهریه‌ای که می‌گرفتم را برای کمک به فلسطین اختصاص می‌دادم و سرانجام موفق شدم با حزب‌الله لبنان وارد خاک اسرائیل شوم و با آنها بجنگم؛ بنده معتقد هستم که اگر مسلمانان جهان با خیال خود با اسرائیل بجنگند اسرائیل از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام رهدار با اشاره به اینکه مشکل اساسی فلسطین این است که به مشکل ذهنی مسلمانان جهان تبدیل نشده است، اظهار داشت: در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با اسرائیل در سال 2006 رهبر معظم انقلاب به سید حسن نصرالله فرمودند که هدف خود در این جنگ را ازبین‌بردن ساختمان‌های رژیم اسرائیل قرار ندهید؛ بلکه ازبین‌بردن هیمنه اسرائیل را هدف اساسی قرار دهید که با ازبین‌بردن هیمنه اسرائیل از بین خواهد رفت و در این جنگ بود که حزب‌الله لبنان هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکست.

هیمنه اسرائیل درهم شکسته است

وی با تأکید بر اینکه بچه فلسطینی که سنگ در دست می‌گیرد و مقابل تانک اسرائیل می‌ایستد هیمنه اسرائیل را درهم می‌شکند، گفت: گذر از ظرفیت جهان عرب به جهان شیعه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین لازم است؛ زیرا ما در تاریخ می‌بینیم که تمام حکومت‌های شیعی از غزه دفاع کرده‌اند؛ ولی عرب‌ها و کشورهای مسلمان دیگر از غزه حمایت نکرده‌اند.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به اینکه ترکیه حدود ربع قرن بزرگ‌ترین شریک تجاری اسرائیل بوده است، ابراز کرد: حکومت‌های سنی از فلسطین حمایت نکرده‌اند و غزه بعد از گذشت سه‌ربع قرن از کشورهای عربی سوال می‌پرسد که عرب‌ها کجایند و چرا به آنها کمک نمی‌کنند و چرا با اسرائیل رابطه دارند.

حجت‌الاسلام رهدار با تأکید بر اینکه کشور فلسطین برای پیروزی باید در امتداد کربلا باشد و به مرگ لبخند بزند، گفت: ملت فلسطین یک‌بار تصمیم بگیرد که بی‌رحم باشد و همه آنها تصمیم بگیرند که روز خاصی به سمت بیت‌المقدس حرکت کنند و در این صورت خواهند دید که رسانه‌های جهان این عظمت را به تصویر خواهند کشید و پیروزی خون بر شمشیر محقق خواهد شد و فلسطین به آرمان آزادی قدس شریف نائل خواهد آمد.
  

ارسال نظرات