۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۴۵۱
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی:

دانشگاه باقرالعلوم نمونه عینی وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: بومی سازی علوم اسلامی به معنای تبیین دیدگاه اسلام در خصوص مباحث مطرح در علوم انسانی است.
دانشگاه باقرالعلوم(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد ارسطا، معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رییس دانشگاه باقر العلوم در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: بومی سازی علوم اسلامی به این معنا است که مسائلی که در علوم انسانی مطرح می شود بر اسلام عرضه شود،‌سپس دیدگاه اسلام در آن خصوص تبیین و تدوین شود.

وی با اشاره به ترجمه آثار اندیشمندان غربی بدون نقد آنها در ادامه افزود: عده ای به دلیل ترس علمی یا خودباختگی علمی فقط به ترجمه آثار اندیشمندان غربی می پردازند و حتی به خود جرأت اظهار نظر نمی دهند.

رییس دانشگاه باقر العلوم اظهار داشت: دانشگاه باقرالعلوم در راستای بومی سازی علوم اقدامات ویژه ای همچون دعوت از متخصصان علوم انسانی و اسلامی برای تدریس در این دانشگاه انجام داده است.

وی تأکید کرد: از متخصصان صاحب نظر در علوم انسانی که در علوم اسلامی هم دارای تخصص باشند برای تدریس در این دانشگاه دعوت کرده ایم تا بتوانند دیدگاه های اسلام را در خصوص علوم انسانی برای دانشجویان تبیین کنند.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تدوین پایان نامه های دانشجویان با سمت و سوی اسلامی از دیگر شیوه های اسلامی کردن علوم در دانشگاه باقر العلوم است و دانشجویان با این دیدگاه پایان نامه های خود را تدوین می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دانشگاه باقر العلوم حود را فرزند حوزه علمیه می داند و نمونه عینی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه باقرالعلوم تبلور یافته است./919/ پ202/ع

ارسال نظرات