۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۴۴۵۷۶
آیت الله کعبی:

قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است

قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دفاع از دول اسلامی حتی اگر سنی نشین باشند بر مسلمین واجب می باشد، اظهار داشت: قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  آیت‌الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست تبیین مبانی اندیشه با موضوع مبانی فقهی مقاومت اسلامی در فلسطین از نگاه امامین انقلاب که با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واحد دفتر قم برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آزادی قدس کلید آزادی منطقه و سبب حرکت دنیا به سمت ظهور است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مبانی فقهی مقاومت شامل: دفاع، جهاد، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تشکیل امت اسلامی، پیوند امت و امام، لزوم تمدن‌سازی و مقایسه مکاتب وارداتی شرقی و غربی است، اظهار داشت: هر یک از این موضوعات را از منظر امامین انقلاب می‌شود مورد بررسی قرارداد و در بحث فقهی باید موضوع به‌خوبی شناخته شود؛ چراکه اگر موضوع به‌خوبی شناخته نشود محمول را نمی‌توان به طور صحیح بر موضوع حمل کرد.

قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه موضوع فقهی در مسئله فلسطین: صدسال جنایت، توطئه و غصب فلسطین، اسیرکردن بیت‌المقدس و آواره‌کردن جمعیت مسلمان است، ابراز کرد: شیخ محمدحسین کاشف الغطاء، آیت‌الله کاشانی، سید محسن حکیم، آیت‌الله خویی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله مرعشی دررابطه‌با حمایت از فلسطین فتوا داده‌اند.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه سرآمد فقهای مخالف رژیم صهیونیستی در عصر حاضر امام خمینی رحمه‌الله علیه بوده است، یادآور شد: امام خمینی رحمه‌الله علیه در بیست سال قبل از قیام پانزده خرداد در زمان آیت‌الله بروجردی دررابطه‌با حمایت از فلسطین فرمودند: قیام برای نفس بود که فلسطین را از اسلام جدا کردند و دفاع از فلسطین واجب کفایی است.

حاکمیت فروختنی نیست و هویت اسلامی فلسطین قابل‌تبدیل به هویت یهودی نیست

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه هرکس بتواند که برای فلسطین کاری انجام دهد و انجام ندهد مسئول است، ابراز کرد: اسرائیل با زور سرزمین فلسطین را غصب کرده و هشت درصد سرزمین فلسطین را خریده است و حتی اگر بپذیریم که مردم فلسطین سرزمینشان را به اسرائیل فروخته‌اند حاکمیت فروختنی نیست و هویت اسلامی فلسطین قابل‌تبدیل به هویت یهودی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیخ محمدحسین کاشف الغطا فتوای وجوب جهاد را برای آزادی فلسطین صادر و جهاد در راه فلسطین را مانند جهاد در رکاب پیامبر صل الله و علیه واله در جنگ بدر دانست، گفت: به علت نبود مقدمات، نیروی انسانی آماده و استعداد لازم این فتوا ضمانت اجرایی پیدا نکرد؛ اما زمانی که آیت‌الله سیستانی فتوای وجوب جهاد با داعش را صادر کرد همه شیعیان عراق وارد میدان مبارزه شدند.

قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است

آیت‌الله کعبی با اشاره به اینکه انگلیسی‌ها در دهه سی به بهانه مظلومیت نمایی یهود و هولوکاست گرایی از طریق آژانس یهود برای اسرائیل مهاجر فرستادند، افزود: ابتدا هشتادهزار نفر از یهودیان در فلسطین ساکن شدند؛ ولی بعد با تشکیل ارتش اسرائیل و با استفاده از غفلت و خواب مسلمین جمعیت زیادی از یهودیان وارد فلسطین شدند و شاعر در مورد به‌خوبی گفته است که افسوس که مزرعه را آب گرفت دهقان مصیبت‌زده را خواب گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سازمان ملل در سال 1947 تصمیم گرفت که رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، اظهار داشت: در همان زمان آیت‌الله کاشانی بیانیه‌ای صادر کرد و از اینکه مهاجرین یهودی از روسیه و آمریکا به فلسطین آمده‌اند و مردم اصیل این کشور را آواره کرده‌اند ابراز نارضایتی کرد و نسبت به تقسیم سرزمین فلسطین به دو کشور اعتراض داشت.

الگوی دفاع مقدس به جبهه مقاومت در جنوب لبنان منتقل شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موج انقلاب در جهان فراگیر شد، گفت: دهه اول انقلاب اسلامی دهه برنامه‌ریزی و بالابردن پرچم فلسطین و انتخاب روز قدس بود و هدف تبدیل آرمان‌های فلسطین به آرمان‌های جهان اسلام بود، گفت: بعد از جنگ تحمیلی الگوی دفاع مقدس به جبهه مقاومت در جنوب لبنان منتقل شد و آنها توانستند که لبنان را از تصرف اسرائیل آزاد کنند و بعد گروه‌های مقاومت فلسطینی تشکیل شد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مقاومت فلسطین سنی‌مذهب است، ابراز کرد: رهبری این جنبش برعهده سید حسن نصرالله است و وی از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف جبهه مقاومت استفاده می‌کند؛ مرز مقاومت روزبه‌روز در حال گسترش است و تمدن اسلامی در حال شکل‌گیری است و با صبر و مقاومت به نتیجه نهایی خواهد رسید.

قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید به روند پیشرفت قدرت در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: حفظ نظام اسلامی اهم واجبات است و یکی از عرصه‌های تقویت نظام اسلامی انتخابات است؛ حضور مردم در انتخابات در واقع تجدید پیمان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی است.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه هر رأی ای که مردم به صندوق انتخابات می‌اندازند در واقع موشکی است که به قلب دشمن اصابت می‌کند، اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی در جهان و اقتدار جمهوری اسلامی است و لازم است که مردم در این برهه حساس تاریخی با حضور خود در انتخابات دشمن را ناامید کنند.

تسلط غیرمسلمانان بر سرزمین‌های اسلامی جایز نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دفاع از دول اسلامی حتی اگر سنی‌نشین باشند بر مسلمین واجب است، اظهار داشت: زمان دولت عثمانی که سنی‌مذهب بودند و مورد حمله انگلیس قرار گرفت آیت‌الله سید محمدکاظم یزدی فرمان وجوب دفاع از سرزمین‌های اسلامی را صادر و با تسلط غیرمسلمانان بر سرزمین‌های اسلامی مخالفت کرد.

آیت‌الله کعبی در پایان با بیان اینکه بعضی از کشورهای اسلامی به مستعمره آمریکا تبدیل شده‌اند، ابراز کرد: قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی لازم است و اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند دست استعمار از کشورهای اسلامی کوتاه خواهد شد و تمدن اسلامی شکل می‌گیرد.

ارسال نظرات