۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۶۳۵
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:

هدف از برگزاری کنگره ها و یادواره شهدا ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است

هدف از برگزاری کنگره ها و یادواره شهدا ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است
کشکولی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره ها و یادواره شهدا ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید به خوبی از این برنامه ها بهره برداری و به نسل بعد منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، مرتضی کشکولی، صبح امروز، در کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان که در دهکده مقاومت استان لرستان با گرامیداشت نام و یاد شهدا به ویژه ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان لرستان گفت: کنگره ملی شهدای استان از دی ماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: در طول این سال ها بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ یادواره شهدا در این مدت برگزارشده است.

وی با بیان اینکه پنج اجلاسیه در مهر ماه امسال شامل اجلاسیه شهدای روحانیت، اجلاسیه شهدای عشایر، بانوان شهید و اجلاسیه شهدای جاویدالاثر و دانش آموزان شهید برگزار شد.

کشکولی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از وصایای شهدای لرستان شامل بیش از ۱۳۱ هزار سند از وصایا، خاطرات شهدا و... ثبت و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ عکس از شهدا که تاکنون منتشر نشده بودند، جمع آوری شد، گفت: هدف از انجام این فعالیت ها، ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ، بهره برداری از فرهنگ و انتقال آن به نسل های بعد است.

کشکولی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری این کنگره 52 نویسنده حول محور شهدا، ۱۲ شاعر و داستان نویس و ۸ نفر نمایش نامه نویس جدید ساماندهی شدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه ۱۸۷ نفر از شعرا، نویسندگان و داستان نویسان با شرکت در ۱۵ کارگاه آموزشی برای تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت آموزش داده شدند، گفت: بیش از ۲۰۰ کتاب شعر، داستان،زندگی نامه با محوریت کودک، عملیات ها و بمباران ها و... منتشر شده است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات