۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۴۴۶۴۱

حماس خطاب به فلسطینیان در کرانه باختری: اکنون زمان سلاح دست گرفتن است

حماس خطاب به فلسطینیان در کرانه باختری: اکنون زمان سلاح دست گرفتن است
جنبش حماس فلسطین با تاکید بر لزوم بسیج عمومی همه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و اردوگاه‌ها برای دفاع از غزه خطاب به اهالی کرانه باختری گفت که اکنون زمان سلاح دست گرفتن است.

هم زمان با تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه و نیز کرانه باختری، جنبش حماس فلسطین خواستار خیزش مردمی و بسیج عمومی در کرانه باختری و گسترش تظاهرات‌ها علیه دشمن صهیونیستی شد.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از مردم فلسطین در کرانه باختری خواست یک خیزش بزرگ علیه اشغالگران آغاز کنند و تاکید کرد «اکنون زمان سلاح به دست گرفتن است».

این مسئول حماس از مردم فلسطین در هرکجای کرانه باختری و قدس و اراضی اشغالی 1948 و اردوگاه‌های آوارگان خواست تا برای حمایت از مردم غزه بسیج شوند و مقابل تجاوزات و جنایات دشمن اشغالگر بایستند.

این درحالی است که روز گذشته نظامیان دشمن صهیونیستی یورش گسترده‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی انجام دادند که منجر به وقوع درگیری بزرگ میان آنها با جوانان فلسطینی و بازداشت‌ ده‌ها فلسطینی شد.

هم‌زمان با تشدید تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، دیروز صدها فلسطینی در کرانه باختری برای حمایت از غزه به میدان آمدند و تظاهرات‌های ضدصهیونیستی برگزار کردند. همچنین رزمندگان فلسطینی به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری تیراندازی کردند و درگیری شدیدی میان آنها با صهیونیست‌ها رخ داد.

در جریان درگیری فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 4 جوان فلسطینی در شهرهای مختلف کرانه باختری به شهادت رسیدند و آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری از 7 اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 110 و شمار مجروحان به بیش از 1900 نفر رسیده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که اشغالگران از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی اقدام به بازداشت 1650 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری کرده‌اند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات