۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۴۴۶۵۷

گزارشی از آخرین وضعیت تحولات نظامی و سیاسی در فلسطین + فیلم

گزارشی از آخرین وضعیت تحولات نظامی و سیاسی در فلسطین + فیلم
جنبش حماس فلسطین امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز گذشته شکست خورد و تلفات مستقیمی به صفوف دشمن وارد گشته و شماری از نظامیان ارتش صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بعد از مدت ها بحث روی عملیات زمینی و ترس رژیم صهیونیستی از وقوع حمله زمینی، بالاخره دیشب یک اقدام زمینی محدود توسط رژیم صهیونیستی در محورهای شمالی غزه رخ داد که مهمترین گزاره های مهم آن به شرح ذیل است:

۱.  این حملات زمینی با وقوع برخی گزاره ها همراه بود که اولین گزاره حملات گسترده صهیونیست ها به غزه و قطع راه های ارتباطی غزه با دنیای خارج بود. همچنین برخی خبرها منتشر شد که آمریکایی ها نیز در این عملیات به کمک صهیونیست ها آمده اند و حتی برخی اخبار منتشره مبنی بر این گزاره بود که آمریکایی ها و صیهونیست ها از ترس تونل های مقاومت به دنبال حمله با گازهای اعصاب به این تونل ها هستند.

۲. در نتیجه این فعل و انفعالات، شب گذشته نیروی زمینی رژیم صهیونیستی عملیات های مختلفی در سه محور شمال غزه، بیت حانون و البریج انجام داد و ادعا کرد که بیشتر زیرساخت های نظامی و اسرا در این منطقه هستند و به همین دلیل قصد انجام عملیات در این مناطق را گرفته اند. البته تمرکز عملیاتی صهیونیست ها بر منطقه البریج به این دلیل بوده که صهیونیست ها قصد دارند که غزه را به دو شقه تقسیم کنند و از طریق قطع ارتباط شمال و جنوب از تلفات خود در محور غزه بکاهند.

۳.  صهیونیست ها برای ورود به نوار غزه از دیشب با تهیه آتش سنگین از دریا، هوا و زمین مناطق گسترده ای را در غزه بمباران کردند و سپس بعد از آن اقدام به حمله زمینی محدود گرفتند. این مساله نشان داد که آتش تهیه سنگین هوایی عامل اصلی این عملیات بوده و بدون این اتفاق حملات زمینی صورت نمی گرفت. با این وجود و بنابر آخرین اخبار موجود چیزی نزدیک به 20 تانک و 30 نفربر صهیونیست ها در این حملات از بین رفت.

۴. به دنبال وقوع این اتفاقات در غزه، همزمان حملاتی از یمن و جولان سوریه نیز شکل گرفت که بنابر ادعای منابع خبری یک موشک یمنی به بندر ایلات در سرزمین های اشغالی اصابت کرد. همچنین حملاتی نیز به برخی پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه صورت گرفت که برخی این حملات را در جواب حملات روز گذشته آمریکا به برخی پایگاه های مقاومت در شرق سوریه می دانند.

۵. در همین حال روز گذشته در مرزهای جنوبی لبنان سطح تنش ها نسبت به روزهای گذشته کمتر بود و این مساله احتمالاً بر مبنای طراحی خاصی صورت گرفته است.

۶. در عرصه سیاسی و باتوجه به تحولات روز گذشته در سطح منطقه، آمریکایی ها اعلام کردند که به دنبال درگیری با ایران نیستند و دوباره این پیام را مخابره کردند که به دنبال افزایش تنش ها در سطح منطقه ای نیستند. البته این اقدامات آمریکایی ها نشات گرفته از بازی دوگانه ای است که واشنگتن در بحث حمایت از صهیونیست ها انجام می دهد.

۷. موضوع دیگر در عرصه سیاسی قطعنامه غیرالزام آور مجمع عمومی سازمان ملل بود که در آن اقدامات صهیونیست ها در غزه را محکوم کرده بودند.

۸. در همین حال اعتراض های گسترده ای طی شب گذشته در سطح منطقه ای شکل گرفت که بالاترین تجمعات اعتراضی در کرانه باختری، اردن و ترکیه بود. به همین دلیل نیز صهیونیست ها حملات مختلفی را به کرانه باختری انجام دادند و تعدای را نیز به شهادت رساندند.

مقاومت نیروهای حماس در برابر حملات زمینی ارتش اشغالگر

 منابع خبری حاضر در غزه از ادامه بمباران شدید نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

شبکه الجزیره با اعلام سنگین بودن حملات شب گذشته از بمباران مناطقی در نزدیکی بیمارستان الشفاء و بیمارستان اندونزی و همچنین بمباران کمپ بریج در شمال نوار غزه خبر داده است.

شبکه ان بی سی نیوز از قول خبرنگاران خود در غزه می‌گوید که مردم مجروحان خود را با هرچیزی که بتوانند به مراکز درمانی و بیمارستانها حمل می‌کنند و آمبولانس‌ها جرات تردد در معابر غزه را ندارند.

همزمان شبکه الجزیره از درگیری و تیراندازی میان نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیستی در مناطق مختلفی از شرق نوار غزه خبر داد. برخی مقامات صهیونیستی و آمریکایی از ورود شماری از تانکها و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی در داخل نوار غزه خبر داده‌اند.

در واکنش به آن یک منبع مقاومت فلسطین به المیادین گفته دشمن در حالت ضربه و فرار است و نتوانسته هیچ‌یک از نیروهای خود را در مناطق عملیات اصلی شمال شرق، شمال غرب و مرکز بریج تثبیت کند.

از سوی دیگر گردانهای عزالدین قسام از موشک باران شهرهای سدروت و اشداد در جنوب اراضی اشغالی خبر داده است.

تعداد بازدید : 2

مشارکت ۵هزار نظامی آمریکایی در عملیات دیشب اسرائیلی‌ها برای ورود به غزه

منابع مطلع گفتند که حمله شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه با مشارکت 3 لشگر و چند تیپ انجام شده است.

در این حمله، ارتش اسرائیلی سعی کرد به‌موازات بمباران بسیار شدید و دیوانه‌وار، از چند منطقه از جمله البریج، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا و همچنین شمال خان‌یونس، به‌صورت زمینی نیز وارد باریکه غزه شود. اسرائیل در تلاش است از طریق ورود از این مناطق، نوار غزه را به دو یا سه منطقه تقسیم کند و سپس با تصور قطع ارتباط میان نیروهای مقاومت فلسطین، با آنها وارد فاز بعدی جنگ شود.

اسرائیل چنین طرحی را سال 2014 نیز عملیاتی کرده و در آن شکست خورده بود.

پیشتر نیز خبرها نشان می داد که به‌دلیل وضعیت بسیار بد ارتش صهیونیست‌ها در پی شکست بزرگ از عملیات طوفان‌الاقصی و همچنین عدم اعتماد مقامات سیاسی این رژیم به کارآمدی و وفاداری برخی افراد در بدنه این ارتش، عملاً هدایت عملیات‌های اسرائیل را بعضی فرماندهان آمریکایی به‌عهده گرفته‌اند، امّا در حمله شب گذشته، علاوه بر هدایت عملیات، نزدیک به 5 هزار نیروی نظامی آمریکا هم مشارکت داشته‌اند.

اسرائیلی‌ها علی‌رغم تلاش چندباره برای ورود به غزه که تا این لحظه با ناکامی مواجه شده‌اند، هر بار اعلام می‌کنند که نام عملیاتشان ورود به غزه نبوده بلکه گسترش عملیات‌های پیشین بوده است.

علی‌رغم بمباران دیوانه‌وار مناطق مختلف غزه و همچنین قطع کامل ارتباطات (اینترنت و برق و...) مردم غزه با بیرون، و نیز با وجود اینکه عملیات شب گذشته، اقدام نظامی مشترک آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود، اما این حمله نیز با شکست ارتش اسرائیل مواجه شده است.

تعداد بازدید : 2

حماس: شکست سنگینی به اشغالگران در جنگ زمینی وارد کردیم

جنبش حماس فلسطین امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز گذشته شکست خورد و تلفات مستقیمی به صفوف دشمن وارد گشته و شماری از نظامیان ارتش صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست در کمین‌های مقاومت افتاده و کشته و زخمی شدند

در بیانیه حماس آمده است که حمله زمینی اشغالگران به نوار غزه که در 3 محور انجام شد با شکست دشمن همراه بود و تعدادی از نظامیان آن کشته و زخمی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود، رزمندگان مقاومت برای دفع این حمله دشمن اشغالگر از موشک‌های کورنت و راکت‌های «یاسین» استفاده کرده و نیروهای دشمن در کمینی که مقاومت فلسطین برای آنها آماده کرده بود گرفتار شدند.

حماس ادامه داد، انتظار می‌رود دشمن دوباره برای نفوذ به غزه تلاش کند. اشغالگران بعد از شکست روز گذشته برای خارج کردن کشته‌ها و مجروحان خود از بالگردها استفاده کردند.

«علی برکه» یکی از رهبران حماس نیز امروز در همین زمینه اعلام کرد که حمله زمینی رژیم اشغالگر به غزه در 3 محور شکست خورد و صهیونیست‌ها با مقاومت محکم و منسجمی روبرو شدند و آزمایش آنها در جنگ زمینی با غزه ناکام ماند.

وی در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد اشغالگران در کمین‌هایی افتادند که رزمندگان مقاومت در همه محورها برای آنها آماده کرده بودند و ارتش دشمن بعد از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود مجبور به عقب‌نشینی شد. دشمن شب گذشته متحمل خساراتی سنگین شد و برای انتقال کشته‌‌ها و زخمی‌های خود از بالگرد استفاده کرد.

گزارش وضعیت از تحولات نظامی و سیاسی روز گذشته در فلسطین

«اسامه حمدان» از دیگران رهبران حماس نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که رژیم اشغالگر بعد از شکست سنگین در 7 اکتبر از مقاومت در عملیات طوفان الاقصی امید به پیروزی در حمله به غزه داشت. آنچه که اکنون در غزه اتفاق می‌افتاد یک علامت سوال بزرگ برای همه کسانی که فکر می‌کردند می‌توان با صهیونیست‌ها سازش کرد، به وجود می‌آورد.

وی افزود، در نتیجه آمریکایی‌ها متوجه شدند با آغاز عملیات طوفان الاقصی همه تلاش‌های برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر شکست خورد. ما از همه کسانی که به نام مشروعیت فلسطین سلاح در دست دارند می‌خواهیم سلاح خود را به سمت دشمن اشغالگر نشانه بگیرند.

این رهبر حماس با تاکید بر اینکه قبل از پایان تجاوزات رژیم غاصب به غزه، هیچ بحثی درباره اسرای اسرائیلی انجام نمی‌شود گفت، ادعاهای آمریکایی‌های چیزی از میزان مداخلات آنها در جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه کم نمی‌کند. تا زمانی که دولت آمریکا از حمایت سیاسی-مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی دست نکشد، در هر قطره خونی که در فلسطین ریخته شده شریک و مسئول است.

رسانه‌های عبری نیز به نوبه خود اعلام کردند که «جیمز گلن» ژنرال و مشاور نظامی ارشد آمریکایی که این هفته وارد تل‌آویو شده و به اسرائیلی‌ها هشدار داده بود حمله زمینی به غزه انجام ندهند، به آمریکا برگشت.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات