۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۴۴۷۴۸

بقای مکتب اسلام در اندیشه رهبری

بقای مکتب اسلام در اندیشه رهبری
سنّت الهی بر این نیست که تو بخوابی و خدا صبح دشمن را ذلیل و اسیر کند، اگر واقعاً می‌خواهی که حرف حقّت و مکتب و ایده‌ات پیروز شود یک راه طبیعی دارد که آن، رفتن به میدان جنگ و مقاتله با دشمن است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا،  رهبر معظم انقلاب در تفسیر سوره برائت می‌فرمایند: سنّت الهی بر این نیست که تو بخوابی و خدا صبح دشمن را ذلیل و اسیر کند. اگر واقعاً می‌خواهی که حرف حقّت و مکتب و ایده‌ات پیروز شود و دشمن خطرناک، تحت اختیارت قرار گیرد، یک راه طبیعی دارد که آن، رفتن به میدان جنگ و مقاتله با دشمن است، نه ماندن در رختخواب راحت؛ البتّه رنج دارد، زخم هست، احتمال کشته‌شدن هست؛ امّا غلبهٔ تو بر او فقط از این راه است. پیروزی فکر، اندیشه و بقای مکتب تو، در این است که بجنگی و اگر کشته شوی، بِدان که فکر تو باقی می‌ماند.

معظم له در ادامه اظهار داشتند: بنابراین «قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللهُ بِأَیْدیکُمْ...»، یعنی با آنها بجنگید تا خداوند آنها را به دست شما عذاب کند و آنها را ذلیل نماید و اگر چنین نکنید این کار انجام نخواهد شد. پس درحقیقت این آیه روح سهل‌اندیشی و سهل‌گرایی در مسلمانان صدر اسلام را سرکوب می‌کند و به یاد می‌آورد که رسیدن به پیروزی تنها از میدان جنگ است؛ نه در رختخواب راحت؛ امیرمؤمنان در این باره می‌فرماید: «لو کنّا نأتی ما أتیتم ما قام للدین عمود»؛ اگر ما هم مثل شما سستی می‌کردیم و از رنج می‌ترسیدیم و به میدان جنگ نمی‌رفتیم، یک ستون هم برای دین برافراشته نمی‌شد.

ارسال نظرات