۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۴۴۸۳۷
مدیر مسؤول روزنامه کیهان:

خبرگزاری رسا از رسانه های انقلابی برجسته و به روز است/ مسأله مهم در عرصه خبر جنگ روایت هاست

خبرگزاری رسا از رسانه های انقلابی برجسته و به روز است/ مسأله مهم در عرصه خبر جنگ روایت هاست
شریعتمداری خبرگزاری رسا را یکی از رسانه های انقلابی برجسته و به روز معرفی و تصریح کرد: مسأله مهم در عرصه خبر جنگ روایت ها است و دشمن در این زمینه خیلی کار کرده و عمله های  دشمن در ایران اهداف آنها را اجرا می کنند.

به گزارش  خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول  روزنامه کیهان در دیدار حجت الاسلام محققی مدیر عامل و دیگر مدیران خبرگزاری رسا، این خبرگزاری را یکی از رسانه های انقلابی برجسته و به روز معرفی کرد و گفت: ما شاهد کارهای خوبی که این خبرگزاری انجام داده هستیم؛ وجود این خبرگزاری با ویژگی های خوبی که دارد در حوزه علمیه یک ضرورت بود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه کار خبری دقت و سرعت را هم زمان لازم دارد و همین مساله ظرافت و حساسیت کار را بالا می برد، توصیه هایی به منظور ارتقای فعالیت فعالان عرصه رسانه ارائه کرد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه بیرون از خانه اهل بیت علیهم السلام هیچ خبری وجود ندارد و دشمن تلاش می کند بگوید که خبری هست، گفت: کسانی که در فضای رسانه کار می کنند باید به اندازه چهار الی پنج واحد درسی جنگ روانی بخوانند؛ مسئله مهم در عرصه خبر جنگ روایت ها است؛ دشمن در این زمینه خیلی کار کرده و عمله های دشمن در ایران اهداف آنها را اجرا و مطالب دشمن را در رسانه های داخلی انتشار می دهند.

خبرگزاری رسا از رسانه های انقلابی برجسته و به روز است/مسأله مهم در عرصه خبر جنگ روایت هاست

وی در ادامه عنوان کرد: ما 56  مورد از شیوه های عملیات روانی دشمن را که از اول انقلاب علیه ما اجرا کرده را گردآوری کرده ایم و تعدادی از این موارد را در جلسات ارائه کرده ایم که مورد استقبال واقع شده است اما فرصت گردآوری این مطالب به صورت کتاب را نداشته ایم.

شریعتمداری اولین گام در کار رسانه ای را شناخت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا دانست و ابراز کرد: باید نقطه ای که ما در آن ایستاده ایم را تبیین کرد؛ اکنون اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشسته است و داستان از اینجا شروع می شود که نسخه اسلام که در کتاب ها بود در حکومت اسلامی محقق شده است.

مدیر مؤسسه کیهان یکی از ویژگی های نظام اسلامی را ظلم ستیزی دانست و افزود: تمام انقلاب های دنیا بعد از گذشت سه سال مورد ارزیابی قرار می گیرند؛ ولی انقلاب اسلامی به دلیل ظلم ستیز بودن از همان اوایل انقلاب مورد خصومت دشمنان بود.

وی تقابل و اختلاف انقلاب اسلامی با نظام سلطه و استکبار را تقابل ماهوی عنوان کرد و افزود: زمانی این اختلاف و درگیری از بین می رود که یکی از دو طرف از ماهیت خود دست بکشد و در غیر اینصورت این اختلاف و درگیری همیشه ادامه دارد.

شریعتمداری با تاکید براینکه دشمن با حضور اسلام در ساختار سیاسی مخالفت دارد و با اسلام منهای حکومت مخالفتی ندارد، گفت: آنها می خواهند که ایران مانند جمهوری اسلامی پاکستان باشد که اسلام را در ساختار سیاسی دخالت نمی دهند؛ افرادی در ایران هستند که حرف های دشمنان در کشور تکرار می کنند.

مدیر موسسه کیهان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، حمایت از فلسطین را یکی از اصول مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که ایران اسلامی هیچ گاه از این سیاست دست برنداشته است.

خبرگزاری رسا از رسانه های انقلابی برجسته و به روز است/مسأله مهم در عرصه خبر جنگ روایت هاست

وی در ادامه سخنان خود تغییر قالب برای انتقال پیام را لازم دانست و با اشاره به رعایت این اصل در خبرگزاری رسا، گفت: دنیای امروز دنیا فست فودی است، خبرها باید بدون پیرایه و متقن باشند تا مخاطب امروزی بتواند از آن استفاده کند، خبرهای طولانی امروز مورد استقبال مخاطب واقع نمی شود و قالب های جدید و جذاب مورد استقبال مخاطب خبری است که خبرگزاری ها باید رعایت کنند.

مدیر موسسه کیهان افزود: در کار خبری اذیت و آزار عادی است، لحظات کاری شما بسیار مهم است، جنگی که ما در آن قرار داریم مانند جنگ احزاب است و در این جنگ قدرت توپخانه ای بسیار مهم است؛ اصل توپخانه در جهان امروز جای خود را به رسانه ها داده اند.

وی با بیان اینکه جنگ سوم جهانی بر این اساس است که آدم ها همانطور که فکر می کنند عمل می کنند، عنوان کرد: بعضی از مدعیان عدالت خواهی مانند کسانی هستند که چیزی را می دانند ولی به آن باور ندارند، لذا در مسیر عدالت خواهی از حرکت باز می مانند، عدالت خواهان واقعی در این مسیر باور خود را اصلاح می کنند تا فریب نخورند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات