۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۴۸۹
در روز 22 بهمن؛

31 دوره ختم قرآن کریم در قم برگزار میشود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: همزمان با فرارسیدن سی و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، 31 دوره ختم قرآن کریم در روز 22 بهمن در قم برگزار میشود.
قرآن كريم
به گزراش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم  اظهار داشت: این دورههای ختم به صورت توزیع برگههای حزبخوانی در زمان برپایی راهپیمایی 22 بهمن ماه برگزار میشود.

وی ادامه داد: حدود سه هزار و 800 نفر از شرکتکنندگان در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

 مسؤول دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم همچنین از برگزاری مسابقه عمومی مفاهیم قرآن کریم در روز 22 بهمن ماه خبر داد و گفت: سئوالات این مسابقه تهیه و طراحی شده و در روز 22 بهمن ماه در بین راهپیمایان قمی توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: افرادی که در این مسابقه شرکت کردند تا 13 اسفندماه فرصت دارند پاسخنامهها را به آدرس بلوار امین، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 6 دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی قم ارسال کنند.

حجتالاسلام عظیمی گفت: به 31 نفر از افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به قید قرعه جوایزی اهدا میشود.

وی برپایی محافل انس با قرآن در مساجد مختلف قم را از دیگر برنامههای دارالقرآن الکریم برشمرد و اضافه کرد: با برنامهریزیهای انجام شده، این محافل در روستاها و شهرهای تابعه استان قم نیز برگزار میشود.

حجتالاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی قم در دهه اول محرم برای تلاوت قرآن در سطح مساجد تصریح کرد: در دهه اول محرم اعلام کردیم که قبل از عزاداری یکی از قاریان به تلاوت قرآن بپردازند و در صورتی که اعتبار لازم تأمین شود، یک دوره مسابقه قرائت میان این قاریان که در دهه اول محرم در راستای ترویج قرآن تلاش کرده‌اند، برگزار می‌کنیم.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقه‌ای تاکنون در کشور سابقه نداشته است و در صورت تأمین اعتبار برای اولین‌بار به نام سازمان تبلیغات اسلامی قم رقم می‌خورد./917/د102/ص

ارسال نظرات