۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۴۴۹۲۱
رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت:

دست و پا زدن کشورهای غربی و اروپایی به خاطر ترس از نابودی اسرائیل است

دست و پا زدن کشورهای غربی و اروپایی به خاطر ترس از نابودی اسرائیل است
حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به شکست غیرقابل جبران اسرائیل در برابر عملیات طوفان الاقصی، دست و پا زدن کشورهای اروپایی و غربی را بخاطر ترس آنان از نابودی اسرائیل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت(ع) و رئيس کميته دفاع انقلاب اسلامي از فلسطين در نشست ويژه نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه که صبح امروز با موضوع فلسطين در ساختمان جامعه مدرسين حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی اظهار داشت: این عملیات بسیار بزرگ و مهم بود و اکنون نیز این عملیات با قوت ادامه دارد.

وی افزود: امروزه مسئله فلسطین در جامعه جهانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که امری کم سابقه است و در قلب کشورهای اروپایی و غربی، مردم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اجتماع کرده و از مبارزات فلسطین حمایت می کنند.

رئيس کميته دفاع انقلاب اسلامي از فلسطين خاطرنشان کرد: در سازمان ملل ۱۸۸ کشور علیه اسرائیل و آمریکا رای منفی داده و به خود جرات دادند تا مخالفت خود را ابراز کنند و به همین خاطر برخی از مسائل جدیدی را شاهد هستیم که قبلاً سابقه نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اصل و مشروعیت مسئله مقاومت و مبارزه مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی بیان داشت: بنابر اصل دفاع، مردم مظلوم فلسطین از باب این که دشمنان خانه های آنان را غصب کرده اند، از خود دفاع می کنند و مردم فلسطین در مقام دفاع از حق خود به پا خاسته اند که این یک امر عقلی و طبیعی در میان همه مردم جهان است.

رئيس کميته دفاع انقلاب اسلامي از فلسطين افزود: فلسطین بیش از ۷۰ سال است که مورد اشغال بوده و دشمنان اسلام شجره خبیثه ای را ایجاد کرده اند تا در مقابل کشورهای اسلامی ایستاده و در بین آنان اختلاف ایجاد کنند و دست و پا زدن کشورهای اروپایی و غربی نیز به همین خاطر است که می ترسند اسرائیل از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به علت اصلی مقاومت و شروع عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: قطعا اجرا کنندگان عملیات الاقصی از ابتدا همه عواقب آن را می دانستند؛ اما علت اصلی این است که مسئله اصلی تنها اشغال سرزمین های فلسطین نیست؛ بلکه اسرائیل تا به حال از همه جنایت ها، تعدی گری ها و ظلم ها دست برنداشته و هدف اصلی آنان نابودی کامل فلسطین بود.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت(ع) افزود: نقشه های اسرائیل این بود که همه جای فلسطین را یهودی کند و در صدد یهودی سازی همه سرزمین های اشغالی بودند و قرار براین گذاشته شده بود که مردم فلسطین را به مناطقی که در برخی از کشورها در نظر گرفته بودند، اخراج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اسلامی در فلسطین به صورت خودجوش و مبتنی بر نظریات فقهی و سیاسی امام خمینی(ره) شروع و رفته رفته رشد و پیشرفت محسوسی کرد و در سالیان گذشته در جنگ های متعدد به پیروزی دست پیدا کردند.

وی افزود: اسرائیلی ها ادعای این را داشتند که ارتش آنان از همه ارتش ها قوی تر است؛ اما گروه کوچک حماس نشان داد که اسرائیل از آن چیزی که ادعا می شد بسیار ضعیف تر و آسیب پذیرتر است.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت(ع) اظهار داشت: علت اصلی پیروزی حماس به خاطر اندیشه‌های اسلامی آنان است و تفکر یهود بسیار خطرناک است و این خطر نه تنها برای اسلام بلکه خطری جدی برای تمام جهان می باشد؛ چراکه دیدگاه یهودیان این است که آنان بنده بوده و بقیه انسان ها برده های آنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به عدم پیروزی های رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مردم فلسطین بیان داشت: رژیم صهیونیستی در این مدت از جنگ با فلسطین، هیچ امتیازی به جز کشتار مردم و غیر نظامیان مظلوم غزه به دست نیاورده است و باید کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم مظلوم غزه تلاش و کوشش کنند.

ارسال نظرات