۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۴۴۹۲۴
حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با رسا:

استراتژی جبهه مقاومت، اسلام مبارزه و ظلم‌ستیز است

استراتژی جبهه مقاومت، اسلام مبارزه و ظلم‌ستیز است
عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بمباران دیوانه‌وار غیر نظامیان غزه به هیچ وجه شکست بزرگ اسرائیل را جبران نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد نوروزی عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا هدف رژیم صهیونیستی از کشتار مردم غزه را سرپوش گذاشتن بر شکست بسیار بزرگ نظامی، اطلاعاتی و سیاسی، عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب شکست رژیم صهیونیستی در برابر حماس را یک شکست بی‌بازگشت نامیدند و به واقع این شکست جبران نخواهد شد.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از بی‌سابقه بودن چنین خفتی برای رژیم صهیونیستی در تاریخ حیات خود سخن گفت و افزود: اسرائیل برای نخستین بار حدود دویست اسیر را در این درگیری و غافلگیری بزرگ نظامی و اطلاعاتی از دست داد و در عرصه سیاسی و بین‌المللی موجب یک نوع بی‌آبرویی یک نظام سیاسی اشغالگر شد؛ این بی‌آبرویی برای رژیمی که با در اختیار داشتن رسانه‌ها، خود را چهارمین ارتش جهان می‌دانست بسیار سنگین‌تر است.

وی تصریح کرد: حیات سیاسی منحوس رژیم صهیونیستی در گرو القاء قدرت بدون پشتوانه و ترس کشورهای دیگر بود؛ برخی از زمینه‌های آن هم درگیری‌هایی بود که در سال 1973 و بعد از آن در صحنه میدان ایجاد شده بود؛ اما بعد از جنگ 33 روزه و درگیری‌های متعدد با جنبش حماس، بویژه در تحولات اخیر، شاهد انتقال جریان مقاومت از جبهه تدافعی به تهاجمی هستیم.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: این تهاجم در عرصه بین‌الملل، مشکلاتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که یکی از آن‌ها از بین رفتن ابهت پوشالی این رژیم در سایه رسانه‌های غربی بود؛ اسرائیل از درگیری مستقیم با رزمندگان حماس عاجز است بنابراین سعی دارد این شکست بزرگ را در حمله به مناطق مسکونی و قتل عام غیر نظامیان جبران کند که البته هیچ کدام از تحلیلگران دنیا این حرکت را جبران کننده شکست فاحش اسرائیل نمی‌دانند.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره وظیفه رسانه‌های جبهه انقلاب در سراسر کشورهای جهان گفت: به موازات نشان دادن مظلومیت مردم فلسطین باید بعد اقتدار جبهه مقاومت فراموش نشود یا به عبارتی تحت الشعاع آن قرار نگیرد؛ باید روی شکست تاریخی رژیم صهیونیستی کار، تحلیل و تأمل شود؛ البته در کنار این مسأله پرداختن به مظلومیت مردم فلسطین نیز ضروری است.

وی درباره آزمایش راهبردها و استراتژی‌های متعدد فلسطینیان از گرایش مارکسیستی تا ناسیونالیستی سخن گفت و تصریح کرد: اسلام مبارزه، جهاد، سلطه‌ستیز و ظلم‌ستیز، نتیجه تمام آزمایش‌ها و راهبرد و استراتژی نهایی جبهه مقاومت قرار گرفت؛ این استراتژی پاسخ داده و باید روی آن کار و تأمل شود.

حجت‌الاسلام نوروزی افزود: به قطع باید در کنار توجه به اسلام مبارزه، به بعد مظلومیت مردم فلسطین توجه شود تا مشخص باشد این مبارزه در مقابل رژیمی کودک کش است که دیوانه‌وار غیر نظامیان را به خاک و خون می‌کشد.

ارسال نظرات