۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۴۴۹۶۷
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه قم خبر داد؛

کسب رتبه نخست فضای مجازی توسط حرم موسی مبرقع در نخستین جشنواره ملی سلاله

کسب رتبه نخست فضای مجازی توسط حرم موسی مبرقع در نخستین جشنواره ملی سلاله
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم از کسب رتبه نخست فضای مجازی توسط حرم موسی مبرقع(ع) در نخستین جشنواره ملی سلاله خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره سلاله ویژه بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: فراخوان این جشنواره اوایل امسال و با محوریت فعالیت‌های مختلف بقاع سراسر کشور در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

وی افزود: حضور در این جشنواره اجباری نبود و بقاع متبرکه‌ای که تمایل داشتند، آثار و فعالیت‌هایشان را به دبیرخانه‌های استانی ارسال کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سه هزار بقعه از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده بودند گفت: رویداد بزرگ سلاله در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد، به این ترتیب که ابتدا در هر استان، بقاع شرکت‌کننده مورد ارزیابی قرار گرفتند و از هر استان، چند بقعه برای مرحله کشوری انتخاب شد.

وی ادامه داد: از استان قم، آستان مقدس امامزادگان شاه سید علی(ع) و موسی مبرقع(ع) به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت، حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) توانست در بخش فعالیت‌های فضای مجازی، رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.

حجت‌الاسلام جباری خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه مرحل نهایی جشنواره سلاله، روز دوشنبه در تهران و با حضور عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر مسئولان کشوری برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

گفتنی است، نخستین دوره جشنواره سلاله با محوریت بقاع متبرکه و در موضوعاتی همچون اقامه نماز جماعت، طرح قرار دوازدهم، طرح شمیم خدمت، برگزاری محافل انس با قرآن و ... برگزار شد.

برچسب ها: اوقاف جباری سلاله
ارسال نظرات