۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۰۲۰
حجت الاسلام جوکار:

نقاب دشمنان اسلام و انسانیت در جهان برداشته شده است

نقاب دشمنان اسلام و انسانیت در جهان برداشته شده است
امام جمعه پاکدشت با اشاره به برداشته شدن نقاب دشمنان اسلام و انسانیت در جهان، گفت: نقاب دروغین آمریکا از چهره افتاده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ ابان اظهار داشت: ۳۶هزار شهید دانش اموز از شهید فهمیده ها تا شهید لندی ها می رسد، به روح شهدای ۱۳ ابان و شهدای غزه و فلسطین  درود میفرستیم. ۱۳ ابان یک روز تاریخی و تاریخ ساز در تقویم ایران اسلامی با ۳تاریخ جداگانه و استکبار ستیز می باشد. در ۱۳ ابان سال ۴۳ امام راحل به لایحه ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کرد و ایشان را تبعید کردند، ۱۳ابان سال ۵۷دانش اموزان در دانشگاه تهران اعتراض کردند و صدها دانش اموز شهید و مجروح شدند و ۱۳ ابان سال ۵۸ که دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به انقلاب دوم معروف شد.

خطیب نمازجمعه پاکدشت در ادامه گفت: لایحه کاپیتولاسیون چه بود و چه اتفاقی رخ می داد اگر به ثمر می نشست؟ کاپیتولاسیون یعنی مصونیت قضایی و دادن حق قضاوت به کشوری که استعمارگر است و کشور ضعیف را استعمار کرده است و کشور استعمار شده حق ندارند به کشور استعمارگر شکایت کنند و در صورت بروز مشکلی رسیدگی به کشور استعمارگر می رود و کشور استعمارگر مردم کشور استعمارشده را وحشی می خواند و هیچ حقی برایشان قائل نیست و این موضوع فقط برای ایران نبود و در کشور یونان و غیره شکل گرفته و انها خود را امپراطوری و ابرقدرت می دانستند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز این استعمار کشورهایی چون آلمان، ژاپن، کشورهای عربی، کره جنوبی، آفریقا کشورهای استعمار شده توسط آمریکا شکل گرفته است و حتی آمریکا عربستان را" گاو شیرده" می خواند آنها برایش رقص شمشیر انجام می دهند.

حجت الاسلام جوکار در ادامه یاداور شد: اعتراض امام راحل مقابل به تاراج رفتن عزت ملت ایران را گرفت و این اعتراض در سال ۵۷ به پشتوانه مردم به ثمر نشست و بدست آوردن این عزت و خروج از استعمار باعث خشم و انزجار و عصبانیت امریکا و اسرائیل شده و اگر ۱۳ ابان را برای رسیدن به این عزت و به ثمر نشستن خون شهدای عزیز انقلاب جشن بگیریم دور از واقعیت نیست. در این روزها همه شاهد جنایات ضدبشری با حمایت و هدایت مستقیم آمریکا برعلیه مردم غزه هستیم، از برکت ابلهی دشمنان و ترس از قدرت مقاومت و حماس دشمن زنان و کودکان و مردم بی دفاع را به خاک و خون می کشد.

امام جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به برداشته شدن نقاب دشمنان اسلام و انسانیت در جهان، ابراز کرد: نقاب دروغین آمریکا از چهره افتاده است، طبق فرآمین رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای که در روز چهارشنبه فرمودند ابلهی می گوید این حضورهای اعتراضی کار ایران است لابد کار بسیج پاریس و لندن است؛ امروز تفکر بسیج به جهان صادر شده و باعث بیداری ملت های شد؛ انسانهای دارای وجدان به حرکت درآمدند و " مرگ بر امریکا" و " مرگ بر اسرائیل" را به یک شعار راهبردی و خط مشی ضد استکباری تبدیل کرده است.

حجت الاسلام جوکار در پایان از دیپلماسی قوی مرد میدان شاگرد حاج قاسم سلیمانی، امیر عبدالهیان تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: دیپلماسی فعال و انقلابی شخص وزیر خارجه ایران اسلامی " امیر عبداللهیان"  باعث ثمرات بسیاری چون صدور قطعنامه با ۱۲۰ در سازمان ملل شد و ایشان را تبدیل به زبان قاطع و بدون لکنت مقاومت کرد  و این دیپلماسی این پاسخ کوبنده به برخی گفتمان ها بود که می گفتند مذاکره ها و برجام بخاطر حرکت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و موشکها پیش روی نمی کند.

ارسال نظرات