۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۷۴۵۱۰
امام جمعه زاهدان:

علمای اسلام باید اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: علمای اسلام باید اسلام نبوی و حقیقی را به جهانیان به ویژه امت اسلامی معرفی کنند و خنثی کننده توطئه های دشمنان باشند.
همايش مذاهب اسلامي در چابهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش علمی ـ-تحقیقی مذاهب اسلامی در چابهار، با اشاره به اینکه دشمنان اصل اسلام و دین را مورد تهدید قرار داده اند، اظهار داشت: دشمنان دست به تحریف قرآن زده اند و باید بیش از پیش هوشیار بود .

امام جمعه زاهدان، افزود: دشمنان به اسلام و شخص پیامبر (ص) نگاه ناقصی دارند و باید علماء، اسلام نبوی و حقیقی را به جهانیان بویژه امت اسلامی معرفی کنند و خنثی کننده اینگونه توطئه های دشمنان باشند .

وی، تأکید داشت: محور اتحاد و برادری مسلمانان در جهان، پیروی از راه پیامبر گرامی اسلام (ص) و اسلام ناب محمدی است و امروز در جهان اسلام تنها راه نجات دین پیامبر اسلام از هجمه دشمنان، احیای سیره نبوی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه، باید برای خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام همواره راه پیامبر را معیار و الگوی خود قرار دهیم، گفت: اگر همه مسلمانان در مسیر حرکت خود از راه و روش پیامبر پیروی کنند هیچ قدرتی نمی تواند در برابر اسلام غالب شود .  اگر در رفتارهای خود ویژگی هایی داریم که بر مبنای منطق نیست باید آنها را تغییر داد .

وی با اشاره به اینکه، نظام اسلامی در ایران از همه ظرفیت‌ها در تحکیم وحدت امت اسلامی بهره می گیرد، خاطر نشان کرد: توجه به توسعه و گسترش فضاهایی که در آن علمای مذاهب اسلامی شیعه و سنی بتوانند دوستانه به بحث و تبادل نظر به منظور رسیدن به وحدت امت اسلامی بپردازند، بسیار حائز اهمیت است ./940/پ202/ص



ارسال نظرات