۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۷۴۵۳۱۰
حجت الاسلام سعادتمند:

دولت های اسلامی باید روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند

دولت های اسلامی باید روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کنند
دبیر مجمع الخطباء اصحاب الصاحب گفت: اگر کودکان غره کشته شدند، اینطور نیست که با دیگر دول اسلامی کاری نداشته باشند؛ سکوت در مقابل جنایات این رژیم ضمانتی برای مصونیت در مقابل اقدامات و جنایات بعدی را در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعادتمند در نشست علمی ترویجی «آزادی قدس در اندیشه امامین انقلاب» که به همت خبرگزاری رسا با همکاری مجمع الخطباء اصحاب الصاحب در محل این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به مبانی دینی طوفان الاقصی و جریان مقاومت گفت: یک بحثی که باید در مسئله فلسطین و طوفان الاقصی از جنبه تبیینی دنبال شود، حمایت و سوگیری برخی دولت‌های اسلامی از رژیم صهونیستی است. در آیه ۱۱۹ سوره مبارکه آل عمران این مسئله تبیین شده است که جریان اهل کتاب، به رغم اظهار دوستی ظاهری، به شدت در پی ضربه زدن و سرشار از کینه و نفرت به مسمانان هستند و این یک اشتباه شناختی و ادراکی در بین مسلمانان نسبت به این جریان است.

وی افزود: در آیه ۸۲ سوره مائده به صراحت می‌فرمایند که تنها اهل کتابی که انقدر نسبت به مسلمانان عناد دارند، یهود هستند. اما در قرآن ۲ جریان یهود ذکر شده است؛ جریان ایمانی و جریان کفر و اگر امروز تعبیر صیهونیست را بکار می‌بریم، منظور همین یهودیان کافر هستند. در آیه ۱۱۳ و ۱۱۴ سوره مبارکه آل عمران این مطلب بیشتر توضیح داده شده که برخی از اهل کتاب به شدت اهل عبادتند و نسبت به ملت اسلامی محبت دارند. برخی دیگر نیز اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند مانند همین یهودیانی که امروز در اقصی نقاط جهان در تظاهرات علیه جنایات صیهونیست‌ها شرکت میکنند که همین نشانه ایمان آن‌ها است.

دبیر مجمع الخطباء اصحاب الصاحب با اشاره به آمار روابط تجاری کشور‌های اسلامی اظهار داشت: طبق آمار سالانه ترکیه ۱ میلیارد و ۴۱۴ میلیون دلار، دولت آذربایجان ۹۵۰میلیون، مصر ۸۵ میلیون و اندونزی ۸۳ میلیون دلار صادرات به اسرائیل دارند یا از مصرف روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت صیونیست‌ها ۹۰ هزار بشکه توسط قزاقستان و ۴۰ هزار بشکه توسط آدربایجان تامین می‌شود. به همین دلیل از اصلی‌ترین اقدامات حماس علیه رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن عسقلان به عنوان محل بارگیری نفتی اسرائیل است که نقشی کلیدی در تامین سوخت این رژیم دارد.

وی از اقدامات لازم دولت‌های مسلمان را قطع روابط تجاری و محکوم کردن رژیم صهیونیستی به صورت واقعی و پیگیرانه بر شمرد و اظهار داشت: اگر کودکان غره کشته شدند، اینطور نیست که با دیگر دول اسلامی کاری نداشته باشند. سکوت در مقابل جنایات این رژیم ضمانتی برای مصونیت در مقابل اقدامات و جنایات بعدی را در پی نخواهد داشت.

حجت الاسلام سعاتمند به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: ایشان نیز مکررا به مسائل و نکات در رابطه با رژیم صیونیستی پرداخته اند و دولت‌های اسلامی را از ارتباط با این رژیم بر حذر داشته اند. مانند بیانات در دیدار اخیر با دانش آموزان که فرمودند: دولت‌های مسلمان باید بدانند که اگر امروز به فلسطین کمک نکنند ــ هر کس هر جور میتواند کمک کند ــ دشمنِ فلسطین را که دشمن اسلام و دشمن انسانیّت است تقویت کرده‌اند و فردا همین خطر، خودشان را تهدید خواهد کرد. آنچه دولت‌های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند، قطع فوری این جنایت‌هایی است که دارند در غزّه انجام می‌دهند؛ این بمباران‌ها باید فوراً قطع بشود؛ راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را ببندند؛ دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی همکاری اقتصادی نکنند؛ در همه‌ی مجامع جهانی با صدای بلند این جنایت را، این فاجعه‌آفرینی را، بدون تردید و بدون لکنت محکوم کنند. 

وی در پایان با به نقش نیرو‌های رسانه‌ای انقلاب اشاره کرد و گفت: رساندن این فرمایشات رهبر معظم انقلاب به گوش سران کشور‌های اسلامی که نیاز به کار شناختی و ادراکی دارد، و مورد قبول واقع شدن این گفتمان در بین دولت و ملت‌های اسلامی منطقه خصوصا کشور‌های حامی و یا بیطرف در مقابل این رزیم فقط از عهده‌ی نیرو‌های مومن رسانه‌ای بر می‌آید.

ارسال نظرات