۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۳۸۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و بقای جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و بقای جامعه است
حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و بقای اجتماع است، گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید از شیوه های نوین استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در شورای ترویج امربه معروف و نهی از منکر در جمع کارکنان سازکان آب و فاضلاب استان لرستان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر ریشه در فطرت، قرآن و روایات و عقل و اندیشه بشری دارد، گفت: عمل به این فریضتین واجب رسالت همگانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان افزود: اهمیت امربه معروف و نهی از منکر همین بس که آیات قرآن را اولین آمربه معروف و نهی از منکر را ذات مقدس الهی معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است، خاطرنشان کرد: نباید تبلیغ معروف و امربه معروف اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه در عمل به فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر نیت باید الهی باشد، خاطرنشان کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید مخاطب شناس باشد و آموزش های لازم را در این زمینه بگذراند که بتواند در جامعه فعالیتی اثرگذار داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمرین به معروف و ناهیان از منکر به شیوه های مختلف امربه معروف و نهی از منکر را فرا بگیرند، گفت: آسیب شناسی از دیگر مقدمه های امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و گفت: در این زمینه تدابیری اندیشیده شده است و شعب ویژه ای برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر معرفی شده است.

وی روش شناسی را مقدمه دیگر امربه معروف و نهی از منکر خواند و بیان کرد: روش های امر و نهی باید نوین باشد.

حجت الاسلام مهدوی نیا به تشکیل شورای امربه معروف ونهی از منکر در تمام دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: گسترش معروفات و جلوگیری از رواج منکرات هدف تشکیل این شورا است.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر لرستان به مساله حجاب و عفاف اشاره و عنوان کرد: شاخصه های عفاف و حجاب که به تمام ادارات ابلاغ می شود، باید تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و بقاء اجتماع است و این موضوع نباید فقط در بحث عفاف و حجاب خلاصه شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات