۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۴۵۴۱۸
کارشناس و پژوهشگر عرصه مهدویت:

مبارزه با انحراف در حوزه مهدویت با کار فرهنگی ممکن است

مبارزه با انحراف در حوزه مهدویت با کار فرهنگی ممکن است
حجت الاسلام نصوری با اشاره به ضرورت بازنگری در متون درسی در خصوص آشنایی نوجوانان و جوانان با اندیشه های مهدوی، مبارزه با انحراف در حوزه مهدویت را با کار فرهنگی ممکن دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا نصوری استاد و کارشناس مهدویت در در همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها که در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هر چقدر ایمان درجه بالایی داشته باشد تقوا نیز باید بالاتر باشد زیرا ایمان در خطر است و لازم است با تقوا از آن محافظت کرد؛ اگر انسان بتواند ایمان و تقوای خود را حفظ کند به صادقین و امام می رسد.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت 4 چالش جدی برای پیروان مکتب اهل بیت وجود دارد، اظهار داشت: اولین آن دوری از امام و سپس چالش حیرت است؛ در طول تاریخ هجمه به مباحث اعتقادی ما زیاد است و اخیرا طی محاسبه ای مشخص شده است 1200 شبهه غیرتکراری توسط 37 نفر طی چندسال اخیر شکل گرفته است که اکثرا بر وجود امام معصوم شبهه می کنند؛ چالش دیگر نیز یأس بوده که می توان با امیدآفرینی به آن پرداخت.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر در جامعه ای دینی مردم از علما و علما از مردم فاصله بگیرند، منحرفین می آیند، تصریح کرد: وقتی انسان به پختگی نرسیده باشد جهالت حاکم می شود و عده ای از این جهالت برای اهداف خود سوء استفاده می کنند. وقتی فردی نسبت به آموزه های اخلاقی دین جهالت داشته باشد فردی شیاد به اسم اخلاق مداری می تواند از وی استفاده کند.

وی با بیان اینکه همه جریان های انحرافی به جای اینکه انسان را خدامحور کنند شخص محور می کنند، تصریح کرد: شهید سلیمانی الگویی است که به ما نگاه جهانی و تلاش برای آرمان را می آموزد.

حجت الاسلام نصوری خاطرنشان کرد: برای امام زمان چندان کار نکردیم زیرا در طول دوران تحصیلی، حوزه و دانشگاه مطلبی در خصوص مهدویت به جوان و نوجوان ما ارائه نمی دهند؛ بعضی توقع دارند فقط با اقدامات قضایی و امنیتی جلوی منحرفین گرفته شود اما باید گفت، کار فرهنگی در این زمینه بسیار لازم است زیرا این افراد منحرف مبانی و ارزش ها را زیر سؤال می برند متأسفانه پایان نامه های فاخری در این زمینه نداریم و متون درسی باید بازنگری شود.

ارسال نظرات