۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۴۳۷
استاد دانشگاه دین و رسانه:

باید پروژه اخت الرضا به عنوان «مورد پژوهی» واکاوی شود

باید پروژه اخت الرضا به عنوان «مورد پژوهی» واکاوی شود
میرغیاثی با بیان این که فیلم اخت الرضا دستاوردی است که سال های سال، جای آن خالی بود، بر ضرورت واکاوی پروژه اخت الرضا به عنوان «مورد پژوهی خاص» تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیدمهدی میرغیاثی فیلمساز و از بازیگران فیلم سینمایی اخت الرضا در نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا که با حضور تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به ضرورت وجود فرماندهی رسانه ای در تولید آثار سینمایی اظهار داشت: در حوزه رسانه، بخصوص در ساخت فیلم داستانی، فرماندهی رسانه ای نداریم و یا اگرهم باشد، همه آنان در این فکر هستند که باید در کار خود موفق و پیروز شوند؛ چراکه در غیر این صورت، ترجیح می دهند تا کار را شروع نکنند.

وی در ادامه با بیان این که باید ساخت آثاری همچون اخت الرضا ادامه داشته و یک نوع جریان سازی در این زمینه شکل گیرد افزود: متأسفه برخی از مدیران در انجام برخی از کارها شجاعت لازم را ندارند تا اگر کاری را شروع کرده و در آن موفق نشدند، سرشان را بالا گرفته و ناامید نشوند.

استاد دانشگاه دین و رسانه با بیان این که فیلم اخت الرضا دستاوردی است که سال های سال، جای آن محسوس بود بیان داشت: باید پروژه اخت الرضا به عنوان یک مورد پژوهی، واکاوی شود.

باید پروژه اخت الرضا به عنوان «مورد پژوهی» واکاوی شود

وی افزود: مهمترین عناصری که در پروژه اخت الرضا وجود دارد، وجود نیروی انسانی متعهد، سخت کوش، هنرمند و آشنا با ابزار سینما است و تجربه ثابت کرده که اگر چنین افرادی نباشند، هرچقدر نیز در تولید آثار، هزینه شود؛ باز نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد؛ همچنین اگر هنرمندانی با این عناصر وجود داشته باشند؛ اما حمایت کننده ای نباشد، تولید اثر متوقف خواهد شد.

میرغیاثی با این که هنرمند، نیروی «صف» است که باید «ستاد» آن را پشتیبانی کند خاطرنشان کرد: بدون حمایت از هنرمند، کار به جایی نخواهد رسید؛ نباید این گونه باشد که هنرمند به جای این که به فکر تولید اثرِ خود باشد، به فکر حواشی های اثر مشغول شود؛ مخصوصا تولید آثار تاریخی که سختی های تولید آن بسیار بیشتر و دشوارتر از آثار غیر تاریخی است.

وی افزود: مشغول شدن هنرمند به حواشی تولید اثر، سبب از بین رفتن انرژی و خلاقیت هنرمند شده و موجب کاهش کیفیت آثار تولیدی خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست به همت خبرگزاری رسا از عوامل سازده این فیلم سینمایی تجلیل و تقدیر صورت گرفت.

باید پروژه اخت الرضا به عنوان «مورد پژوهی» واکاوی شود

 

ارسال نظرات