۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۴۵۴۴۶
امام جمعه قم‌:

حوادث غزه ثابت کرد رژیم صهیونیستی برای همه کشورهای منطقه خطر دارد

حوادث غزه ثابت کرد رژیم صهیونیستی برای همه کشورهای منطقه خطر دارد
آیت الله اعرافی با شمارش دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی و اتفاقات بعد از آن رژیم غاصب را برای منطقه و همه جهان خطرناک توصیف کرد و از انفعال سران کشورهای اسلامی نسبت به جنایات رژیم صیهونیستی شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 19 آبان ماه که در مصلای قدس شهر قم برگزار شد درختواره آیات قرآن را دارای ریشه های عمیق دانست با قرائت آیه «وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ» اظهار داشت: کره زمین و همه نعمت های آن برای انسان است و همه عالم و جهان طبیعت در تسخیر انسان قرار دارد؛ چرخش کره زمین وابسته به چرخش کهکشان ها و ستارگان تا پهنه بی نهایت است که تسخیر آن برای انسان به منزله تسخیر جهان برای انسان است.

وی ادامه داد: انسان و جن آفریده شده اند برای قله کمال که این نقطه اوج کمال بشری نقطه بندگی و دلدادگی به خداوند است؛ روح عبادت تعلق به عالم غیب بوده و ریشه در عقل و منطق دارد و ارزش انسان به آن است که به آن قدرت مطلق روی کند و به آن وابسته شود؛ عبادت ریشه در حس و عاطفه و وجود انسان دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که در وجود خود توان برنامه ریزی و تأثیرگذاری در صحنه سیاست کشور را می بینند باید شرکت کنند و مردم نیز باید با حضور خود کشور را کمک کنند؛ انتخابات خبرگان رهبری نیز بسیار مهم بوده و از یک منظر از همه انتخابات های دیگر مهم تر است.

امام جمعه قم با بیان اینکه شاید حجم کار مجلس خبرگان رهبری زیاد نباشد افزود: اما کیفیت کار و نقش مجلس خبرگان بسیار مهم و بی بدیل است؛ همه ما از هم اکنون باید تلاش کنیم با تبیین و برنامه ریزی درست زمینه مشارکت بیشتر در این دو انتخابات را فراهم آوریم؛ شرایط حساسی که در منطقه وجود دارد ایجاب می کند بر اساس وظیفه به مشارکت فراخوانیم و زمینه های مشارکت هرچه بیشتر را فراهم آوریم؛ حتی یک رأی و یک درصد افزایش در آرا می تواند در امیدبخشی، پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مؤثر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از لزوم تقاضا از واجدین شرایط برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: باید افراد با صلاحیت در انتخابات حضور پیدا کنند تا زمینه انتخابات رقابتی فراهم شود و افراد صالح باید این امر را به عنوان وظیفه اسلامی خود مورد توجه قرار دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به حوادث غزه به درس های این جهاد بزرگ پرداخت و تصریح کرد: اوج قساوت، درنده خویی و توحش مدرن صهیونیست ها در حوادث غزه دیده می شود و کمتر صحنه ای در تاریخ با این حد از جنایت وجود دارد؛ مظلومیتی که به مردم مظلوم غزه تحمیل شد تابلویی برای تاریخ است؛ رسوایی بزرگی برای رژیم صهیونیستی رقم خورده است و اینکه رئیس جمهور فرتوت آمریکا در کنار نخست وزیر منحوس قرار بگیرد باید جهان اسلام را بیدار کند زیرا همبستگی جریان های سیاسی درون آمریکا با اسرائیل مایه ننگ بشریت است؛ انسان های رذل اف بر شما.

وی در ادامه اظهار داشت: خواب خرگوشی بر سازمان های بین المللی حاکم است و هیچ اقدام تأثیرگذاری از آن ها دیده نشده است؛ ادعای حقوق بشر و دفاع از ملت ها را دارند اما صحنه غزه توانست به خوبی نشان دهد تا چه اندازه خاموش و کم توان هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به سکوت و اقدامات تشریفاتی کشورهای عربی و اسلامی خطاب به سران کشورهای اسلامی گفت: خجالت نمی کشید که هیچ اقدامی نکردید؛ شما در پیشگاه ملت ها و امت اسلام ناچیز و سرافکنده اید؛ ارزش ها و حکومت کشورهای اسلامی در دست شما است و بسیار بد عمل کرده اید و روزی ملت های جهان اسلام در برابر شما خائن ها و بی تفاوت های جهان اسلام خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه اسرائیل فقط برای فلسطین خطر نیست، تأکید کرد: این غاصبان برای همه عالم خطر هستند و برای مصر، سعودی اردن و... می توانند خطرساز باشند؛ بر خلاف همه دهه های قبل که رژیم صهیونیستی در موضع هجومی قرار داشت اما امروز در موضع دفاع قرار دارد و این مقاومت درون زای فلسطینی ها را نشان می دهد؛ ضربه ای کارآمد به صهیونیست ها وارد شد که به هیچ وجه قابل جبران نیست زیرا یک قدرت محدود نظامی بر یک دولت متکی به آمریکا ضربه ای عمیق وارد کرد؛ حماسه بزرگی که به همراه مظلومیت مردم غزه رقم خورد احساسات عمومی را حتی در کشورهای غربی جریحه دار کرد.

آیت الله اعرافی توقف عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را دستاورد دیگر حوادث اخیر غزه دانست و در پایان خاطرنشان کرد: همه آزادی خواهان عالم دیدیم که اگر در صحنه نباشیم جنایتکاران عالم به اعمال غیر قابل تصور می پردازند و دائم باید در صحنه حضور داشته باشیم و فریاد مرگ بر اسرائیل نباید از زبان ما بیافتد؛ بایدن، نتانیاهو و همه مستکران عالم بدانید که ندای مستحکم مسلمانان همیشه زنده خواهد بود و این موج بیداری بشر همه خواب های پریشان شما را ناتمام و انفجار عظیم الهی همه شما را به آتش خواهد کشید.

ارسال نظرات