۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۵۵۳۷
مقدم فر در گفت‌وگو با رسا:

برکات خدمات شهید طهرانی‌مقدم امروز در جبهه مقاومت خودنمایی می‌کند

برکات خدمات شهید طهرانی‌مقدم امروز در جبهه مقاومت خودنمایی می‌کند
مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه، قوی شدن در عرصه‌های مختلف از جمله موشکی را در عرصه بین‌الملل قاعده‌ای عقلانی توصیف کرد و گفت: قدرت امروز فلسطین و دیگر گروه‌های محور مقاومت حاصل زحمات و خدمات شهید طهرانی مقدم است.

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا شهید طهرانی مقدم را کسی دانست که صنعت موشکی ایران را طراحی و راه‌اندازی کرد و گفت: پدر صنعت موشکی ایران در صحنه عملیات نیز به عنوان فرمانده یگان موشکی وارد عمل شد؛ وی در دو بعد ساخت موشک و عملیات فعال بود.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه مهمترین نکته از فعالیت‌های شهید طهرانی مقدم را آغاز کار با دست خالی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که به سلاح‌های بسیار ساده نیز دسترسی نداشتیم، این شهید توانست با خلاقیت و تکیه بر آموزه‌های امام خمینی مبنی بر توکل و توسل، این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به بین رشته‌ای بودن صنعت موشکی، یعنی نیازمندی آن به علوم فیزیک، شیمی و ریاضیات گفت: شهید طهرانی مقدم در زمان کوتاهی به تمام علوم لازم مسلط شد و برکات کار ایشان را در صنعت موشکی ایران اسلامی می‌بینیم که امروز به یک مؤلفه قدرت بسیار قوی برای جبهه مقاومت تبدیل شده است.

مقدم‌فر توانایی محور مقاومت را دنباله خدمات شهید طهرانی مقدم ارزیابی کرد و ابراز داشت: این صنعت بازدارنده اکنون در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفته است؛ برای مثال فلسطینی که با سنگ مبارزه می‌کرد امروز از خدمات شهید طهرانی مقدم استفاده می‌کند و از موشک و پهپاد بی‌نیاز می‌شود.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه استعداد، خلاقیت و توانمندی‌های شهید طهرانی مقدم را برای موفقیت ناکافی توصیف کرد و افزود: در کنار همه سجایای این شهید، بعد معنوی ایشان و انس با زیارت عاشورا، نماز شب، انس و توسل به اهل بیت (ع) و توکلی که به خدا داشت، اخلاق فرماندهی و مدیریتی که باعث می‌شد به قلب‌ها فرماندهی کند، باعث کار عاشقانه زیردستان برای وی و به دست آمدن بهترین بهره‌وری شد.

وی درباره مخالفان داخلی صنعت موشکی ایران گفت: عده‌ای از ابتدای پیروزی انقلاب دوست نداشتند توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی بالا برود؛ برخی از این افراد عامل بیگانگان بودند که نگاهشان به دشمن و حرف آن‌ها بود؛ برخی هم از روی جهالت‌ و سادگی در وارد کردن این هجمه به انقلاب اسلامی فعال بودند.

مقدم‌فر ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب در تجزیه‌طلبی، گروهک‌ها، ترورها و حتی دولت موقت به دنبال کم یا حذف استفاده از سربازها بودند و در حالی که ما دشمن و نیاز به نیروی دفاعی داشتیم، پادگان‌ها را خالی کردند؛ متأسفانه این هجمه تا زمان دفاع مقدس ادامه داشت.

مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده سپاه افزود: همین اندیشه در ملی‌گراها، نهضت آزادی و بعضی از روشنفکر نماها وجود داشت، اما امروز برای دنیا و همه افکار عمومی آن روشن است که داشتن این توانمندی در عرصه نظامی، در نظام بین‌الملل امروز بسیار معقول و منطقی است.

وی به وجود دشمنی‌های بعضی کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: قدرت‌ها و کشورهایی مانند آمریکا که در نظام سلطه دشمن ما هستند؛ ارتش آمریکا از اساس با ما تعارض هستی‌شناسانه دارد؛ اگر ما توانمند نبودیم و نباشیم تهدید می‌شدیم، این به همه دنیا ثابت شده است و در نظام بین‌الملل لزوم قوی شدن در تمام جوانب به یک قاعده تبدیل شده است.

حسن شیخی

ارسال نظرات