۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۵۵۴
دبیر جشنواره علامه حلی:

نقاط قوت و ضعف آثار دومین جشنواره علامه حلی به صاحبان اثر اعلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره علامه حلی(ره) گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه با استفاده از سامانه آموزشِ پژوهش، نقاط قوت و ضعف آثار دومین جشنواره علامه حلی(ره) را به صاحبان اثر اعلام می‌کند.
حجت الاسلام موسوي شبستري


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، حجت الاسلام موسوی شبستری، دبیر جشنواره علامه حلی(ره)با اعلام این که معاونت پژوهش حوزه علمیه با استفاده از سامانه آموزشِ پژوهش، نقاط قوت و ضعف آثار دومین جشنواره علامه حلی(ره) را به صاحبان اثر اعلام می‌کند، گفت: یکی از بزرگترین معضلات جشنواره‌ها این است که بسیاری از شرکت‌کنندگان، همیشه به نتایج ایراد می‌گیرند و دلیلش هم این است که به آنها نمی‌گویند نفر اول چرا برگزیده شد و نفرات دیگر چرا رتبه نیاورده‌اند و متاسفانه این نقطه ضعف جدی در بسیاری از جشنواره ها وجود دارد ولی بحمدالله خرسندیم که این جشنواره توانسته است آن را برطرف کند.

حجت الاسلام موسوی شبستری افزود: این سامانه یک سامانه علمی است، به این معنا که ما در فرم‌های ارزیابی علاوه بر شاخص‌های علمی پژوهش، که مورد محاسبه برای امتیازدهی است، آن شاخص‌ها را ریز کردیم و در فرم‌ها به شکل تست آوردیم و ارزیابان آثار جشنواره نیز موظف بودند که تک‌تک تست‌های مربوط به هر شاخص را تیک بزنند.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) تأکید کرد: این سامانه، سامانه‌ای است که در حقیقت، تکلیف اثر را در موقعیت علمی و پژوهشی مشخص کرده است.

حجت الاسلام موسوی شبستری تصریح کرد: این سامانه برای اولین بار در سطح جشنواره‌های پژوهشی و علمی کشور، در جشنواره علامه حلی(ره) اتفاق افتاد. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که نقاط ضعف و قوت آثار برای تمام صاحبان آثار، ارسال می‌شود و جشنواره علامه حلی(ره) تنها جشنواره‌ای است که این کار را انجام می دهد.

دبیر جشنواره علامه حلی(ره) در تشریح ویژگی های این سامانه گفت: این سامانه چهار فایده بسیار مهم دارد؛ یکی افزایش دقت ارزیابی، یکی آموزش پژوهش به خود صاحبان آثار یعنی هر صاحب اثری متوجه می‌شود که نقطه ضعف و قوتش در کجاست و دیگری افزایش سطح کیفی نظارت بر فعالیت ارزیابان و یکی دیگر از فواید بسیار مهم این سامانه، اطلاع‌رسانی بالینی است به اساتید حوزه علمیه به خصوص اساتیدی که مشغول پژوهش‌آموزی هستند./916/د102/ع

ارسال نظرات