۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۴۵۵۵
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات:

حمایت‌های مردمی به بازسازی عتبات عالیات سرعت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عالیات از ایجاد تفاهم نامه‌ای بین این ستاد و بانک صادرات ایران برای جذب حمایت‌های مردمی به اعتاب مقدس خبر داد.
ستاد بازسازي عتبات عاليات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، غلامحسین شفیعی، معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عالیات از ایجاد تفاهم نامه‌ای بین این ستاد و بانک صادرات ایران خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ‌امضا شده، مردم دوستدار اهل بیت(ع)‌ می توانند پس از این کمک های نقدی  خود را به اعتاب مقدس از طریق شماره حساب 110 بانک صادرات ایران واریز کنند.

وی با بیان این‌که این ‌تفاهم نامه‌‌ دهم بهمن به امضای دوطرف رسید، ابراز داشت:‌ این تفاهم نامه که به امضای‌ دکترجهرمی مدیر عامل بانک صادرات ایران و مهندس پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات رسید، از سوی بانک صادرات ایران تسهیلاتی با عنوان وام عتبات عالیات در اختیار دوستداران اهل بیت علیهم السلام قرار خواهد گرفت، همچنین مردم مشتاق به بازسازی عتبات عالیات می‌توانند کمک های نقدی خود را از طریق شبکه شتاب به شماره حساب 110 بانک صادرات ایران واریز کنند.

بر اساس این گزارش، مهندس پلارک در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه یادشده گفت: بانک صادرات بر اساس این تفاهم نامه مسؤول جمع آوری نذورات مردمی برای بازسازی و نوسازی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات شده است؛ البته این عملیات را بدون دریافت هزینه ای از ستاد پوشش داده است.

وی اظهار داشت: همه افرادی که نذری را بازسازی و نوسازی عتبات عالیات دارند اما توان پرداخت یک‌جای آن را ندارند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات، حساب دارای تسهیلات را با اقساط 36 ماهه افتتاح کنند، بر این اساس متقاضیان ابتدا ده درصد مبلغ ابتدایی نذورات خود را پرداخت کرده؛ سپس در ‌36 ماه ‌‌مبالغ دیگر را پرداخت خواهند کرد.

پلارک توزیع نذورات مردمی در همه حرم ها را از اهداف افتتاح این حساب در بانک صادرات عنوان کرد و افزود: برخی افراد با مراجعه به این ستاد خواستار پرداخت هزینه های مربوط به داخل حرم، گنبد طلا و غیره هستند؛ اما این ستاد خواستار پرداخت هزینه نوسازی از سوی همه افراد در بخش‌های گوناگون است.

همچنین جهرمی ‌در مراسم امضای این تفاهم نامه بیان داشت: با توجه به حرکت مردمی در امر بازسازی و نوسازی حرم ها بانک صادرات با افتتاح شماره حساب 110 و ارایه تسهیلات بستری مناسب را برای مشارکت در این امر فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود: این شماره حساب از روز هفده بهمن‌ماه امسال افتتاح خواهد شد و فرم‌های مخصوص این امر در تمام شعب این بانک در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، در این راستا بانک یاد شده می‌تواند از حساب‌های افراد در این بانک یا بانک‌های دیگر به صورت ماهانه، دو ماهه و یا سه ماهه مبلغ اعلامی را برای بازسازی و نو سازی برداشت کند.

جهرمی تصریح کرد: خودپردازهای بانک صادرات نیز از هفدهم بهمن شریط لازم را برای ارائه وجوه از تمام کارت های شبکه شتاب جهت این طرح امکان پذیر خواهند کرد.

قابل ذکر است، در این طرح‌ بازسازی عتبات عالیات با اولویت طرح توسعه حرم مطهر علوی و ساخت صحن مطهر فاطمه زهرا(س)‌ به مساحت 155000 متر مربع خواهد بود که بخش زیادی از فاز مطالعاتی آن در دانشگاه های کشور انجام شده و فاز عملیاتی آن از سال آینده آغاز خواهد شد./918/د102/س
ارسال نظرات