۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۴۵۶۱
آیت الله ملکوتی:

شهوت ریاست برخی خواص را به غفلت انداخته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به فتنه اخیر و عدم موضع گیری صریح برخی خواص در این زمینه گفت: کسی که از هدف دشمنان اسلام و انقلاب آگاه است اما در مقابل این جریانات ایستادگی نمی کند و اعلام بیزاری و تبرّی نمی جوید دچار غفلت نشده بلکه عمداً این کارها را انجام می دهد.
آيت الله مسلم ملکوتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مسلم ملکوتی از اساتید خارج فقه حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از افسران ارشد سپاه پاسداران از سراسر کشور با اشاره به ایام الله دهه فجر در سخنانی با بیان این‌که 31 سال پیش به همت جوانان، علما و در رأس آنان امام خمینی‌(ره) اسلام زنده شد، تصریح کرد: دهه فجر یعنی زنده شدن اسلام در ایران چرا که انقلاب اسلامی پس از پیروزی حیات دوباره به اسلام داد.

وی افزود: دشمنان اسلام بهتر از هر کسی می‌دانند که خورشید اسلام از ایران طلوع کرده و همه جا را روشن خواهد کرد از این رو شب و روز برای خاموش کردن آن تلاش می کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: از روزی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی‌(ره) به پیروزی رسید دشمنان در فکر از بین بردن این نظام اسلامی بودند، البته دشمنان از این که نور الهی را هیچ کس نمی تواند خاموش کند غافلند اما در تلاشند ملت ایران را به اختلاف بیندازند، بنابراین حفظ وحدت بر همگان واجب است.

آیت‌الله ملکوتی با بیان این‌که وحدت تنها با ولایت فقیه حفظ می شود، خاطرنشان کرد: بدون ولایت فقیه حفظ وحدت بین مسلمانان امکان ندارد و پرچم پر افتخار اسلامی به دست حضرت ولی‌عصر(عج) نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب با پی بردن به عظمت ولایت فقیه در صدد از بین بردن آن هستند و این در صورتی است که متأسفانه برخی از اشخاص شهوت ریاستشان به حدی است که متوجه هدف دشمنان اسلام و انقلاب نیستند.

آیت‌الله ملکوتی در ادامه به فتنه اخیر و حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: هرچند منشأ این فتنه از بیرون مرزهای کشور سرچشمه می گیرد اما برخی در داخل کشور با اشتباهاتی که مرتکب شده اند دچار غفلتند که این غفلت کمتر از تعمّد نیست.

وی تصریح کرد: کسی که از هدف دشمنان اسلام و انقلاب آگاه است اما در مقابل این جریانات ایستادگی نمی کند و اعلام بیزاری و تبرّی نمی جوید دچار غفلت نشده بلکه عمداً این کارها را انجام می دهد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با تأکید بر حفظ وحدت به عنوان تنها راه مقابله با دشمنان اسلام بیان داشت: همه ملت ایران باید دست در دست هم با وحدت کلمه و پیروی از رهبر معظم انقلاب پرچم اسلام اصیل را به دست مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) آن طور که مدنظر ایشان است برسانند.

آیت‌الله ملکوتی خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران تأیید حضرت ولی عصر(عج) را به همراه دارد و خداوند صاحب آن است، خیال نکنید این چراغی که از طرف خداوند روشن شده است را می توانید به راحتی خاموش کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن خاطرنشان کرد: حفظ وحدت ملت ایران در 22 بهمن به منصه ظهور خواهد رسید و دشمنان بدانند که همه ملت ایران حامی انقلاب پر شکوه اسلامی ایران و ولایت فقیه هستند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، آیت‌الله مسلم ملکوتی با اشاره به حوادث پیش آمده پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و اختلاف بین مسلمانان در انتخاب ولی و رهبر، این اختلاف را سبب غفلت مسلمانان دانست و به تبیین چگونگی به وجود آمدن این اختلاف در بین مسلمانان پرداخت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات