۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۴۵۷۰۹
آیت الله کعبی عنوان کرد؛

مقاومت اسلامی؛ مرز راهبردی و دستاورد انقلاب اسلامی

مقاومت اسلامی؛ مرز راهبردی و دستاورد انقلاب اسلامی
نماینده مجلس خبرگان رهبری عملیات طوفان الاقصی را حرکتی تمدنی برشمرد و گفت: از دل انقلاب اسلامی مرز جدیدی متولد شد که مرز جغرافیایی نیست بلکه مرز آرمانی، ارزشی و جهادی به نام مرز مقاومت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم غزه که در مسجد حضرت زینب (س) شهرک پردیسان برگزار شد، ابراز کرد: از شهدای انقلاب اسلامی تا شهدای مقاومت دو گام به سوی آزادی قدس و فلسطین مظلوم است.

وی آزادی قدس و فلسطین را کلید رمز آلود فرج و ظهور برشمرد و گفت: گام بعد از آزادی فلسطین تحولات بزرگ منطقه و بین‌الملل برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آنچه در غزه در حال اتفاق است را باید بسترسازی برای ظهور دید، اظهار داشت:  تحولات غزه و نیروهای حماس را باید خط اول جبهه اسلام ناب محمدی در عصر ظهور تفسیر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است، تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی باز تولید حاکمیت اسلام، اقامه دین در دوران معاصر، جهت دهی به تحولات منطقه‌ای و بین الملل، بستر سازی ظهور و ساخت تمدن انسانی بر پایه اسلامی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه قبل از انقلاب، دنیای اسلام وابسته به دو بلوک شرق و غرب بود، خاطرنشان کرد: پس از ۴۴ سال از عمر این انقلاب شرقی وجود ندارد و غرب نیز رو به افول است.

وی انقلاب اسلامی را هماورد جبهه استکبار برشمرد و گفت: آمریکا و صهیونیسم بین الملل علی رغم استکبار و وحشی‌گری و علی رغم تسلط بر سازمان‌های بین‌الملل رو به فروپاشی می‌روند و اینگونه نیست که مدیریت عرصه بین الملل را از ابتدا تا انتها به دست بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بلوک انقلاب اسلامی با بلوک استکبار هماوردی می‌کند و خط اول جبهه اسلام ناب و مکتب اهل بیت و جبهه مقاومت غزه می‌باشد و طوفان الاقصی حرکت و ضربه اول بود.

وی عملیات طوفان الاقصی را یک حرکت تمدنی قلمداد کرد و ابراز داشت: این عملیات در راستای تمدن نوین اسلامی بود و خیمه و ستون این جبهه در برابر استکبار جهانی ایران اسلامی است که از دل انقلاب اسلامی ما مرز جدیدی متولد شد که مرز جغرافیایی نیست بلکه مرز آرمانی، ارزشی و جهادی به نام مرز مقاومت است.

آیت الله کعبی مقاومت اسلامی را مرز راهبردی و دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: مبارزه حماس با صهیونیست‌ها جبهه حق در مقابل باطل، جبهه اسلام در مقابل کفر و جبهه انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی است و این جبهه در مرز محور مقاومت شکل گرفته است، دشمن نیز چنین نگاهی به غزه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نتانیاهو این تقابل را تقابل تمدنی می‌داند خاطرنشان کرد: در این جنگ تمدن غرب چهره واقعی خود را که وحشی‌گری است را به آزادی‌خواهان جهان نشان داد، جنایت‌های اسرائیل غاصب در غزه تابلوی وحشی‌گری غرب می‌باشد که به دست ماشین جنگی صهیونیسم به بدترین شکل در طول تاریخ در حال اجراست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افکار عمومی جهان بیدار شده است، اظهار داشت: افکار عمومی همه انسان‌های آزادی‌خواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان حتی در خود آمریکا بیدار شده است.

وی با اشاره به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان افزود: جبهه مقاومت اسلامی در مقابل جبهه استکبار هماهنگ و همراه هستند و هوشمندانه، به موقع و به دور از هیجانات عمل می‌کند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه راه پایان تجاوز مقاومت و ضربه سخت به صهیونیست‌هاست، اذعان داشت: جبهه استکبار و صهیونیسم جهانی پیروزی در این جبهه به دست نیاورده اند و از این رو دست به کشتار کودکان و مردم بی‌گناه زده است که بدون تردید پیروزی نهایی برای جبهه مقاومت و حماس خواهد بود.

ارسال نظرات