۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۴۵۷۷۳

گزارشی از آیین رونمایی نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر

گزارشی از آیین رونمایی نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر
آئین رونمایی از نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر به همت بسیج رسانه استان قم در جوار مزار مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت شهید زاهدلویی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آئین رونمایی از نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر به همت بسیج رسانه استان قم در جوار مزار مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت شهید مهدی زاهدلویی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) با حضور سردار کبیری پور جانشین فرمانده سپاه قم، خانواده شهید زاهدلویی، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مسئولان استانی برگزار شد.

 در این آئین علاوه بر رونمایی از پوستر جشنواره، از خانواده شهید مهدی زاهدلویی تجلیل و همچنین مزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) غبارروبی شد.

یادآور می‌شود؛ محورهای نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب و انتخابات، اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است که اصحاب رسانه‌ می‌توانند در قالب‌های خبر، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفو و موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، پادکست و مستند ارسال اثر داشته باشند.

لازم به ذکر است، بخش ویژه جشنواره نیز نقش حضرت معصومه(س) در تمدن نوین اسلامی؛ تقویت انقلاب و محور مقاومت؛ قم، تجلی تحول؛ اصلاح الگوی مصرف انرژی؛ یکصد سالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم آثار و برکات و حضرت ابوذر جهت نمای حقیقت است.

گزارش

حجت الاسلام حجت الله مشی در این مراسم اظهار کرد: یکی مباحث الویت‌دار و قابل توجه، موضوع فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز کار فرهنگی مشکل‌تر از نبرد در جبهه است، مطرح کرد: در این عرصه سخت، حقیقتا رسانه در خط مقدم قرار دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار استان قم با بیان اینکه جو برگرفته از توان و قدرت رسانه است، عنوان کرد: امروز جنگ اصلی در غزه، جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ اصلی در عرصه رسانه است.

وی اضافه کرد: در این جنگ، سلاح اصلی جنگجویان افرادی هستند که در عرصه رسانه قلم می‌زنند.

گزارش

سردار مهدی کبیری‌پور نیز در این آیین اظهار کرد: امروز اتفاقاتی در دنیا رقم می‌خور که معیار خوبی برای نشان دادن عیار رسانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در این اتفاقات رسانه‌های دارای وجدان، شرافت و انسانیت از رسانه‌های مزدور جدا شدند، مطرح کرد: در غزه موضوع طرفداری از حکومت، حزب سیاسی و نهاد بین المللی خاصی نیست بلکه دفاع از انسانیت است.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه وقایای غزه مانند سیلی محکمی بود که افراد گرفتار در مادیات را بیدار کرد، عنوان کرد: امروز در برخی از کشورهایی که دولت‌های آن به اسرائیل کمک می‌کنند، تجمعاتی صورت گرفته است که جزو عجایب است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد که در این تجمعات حاضر هستند، حتی نمی‌دانند دین، اسلام و خدا چیست، خاطرنشان کرد: امروز همه چیز شفاف است و اگر کسی بخواهد هم‌صدای رسانه‌های غربی شده و از آن‌ها طرفداری کند باید در لقمه خود شک کند.

کبیری‌پور با بیان اینکه امروز بازی‌های رسانه‌ای القا می‌کنند که حماس نباید در لانه زنبور دست می‌کرد و این اتفاقات نتیجه طوفان الاقصی است، تصریح کرد: کسی که نخستین مزاحمت را ایجاد کرد، اسرائیل بود و این کار را ۷۵ سال قبل آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم فلسطین زندگی نمی‌کردند، بلکه شیوه نوینی از اسارت داشتند، یادآور شد: یک وجدان آگاه و بیدار از انسان‌های ظالم طرفداری نمی‌کند.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) اضافه کرد: افرادی که سال گذشته از جریانات اغتشاشات و رفتارهای خارج از شرع و عرف حمایت می‌کردند، امروز نیز از اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم، بسیاری از کشورهایی که چیزی از اسلام نشنیده‌اند، شرافت بالاتری از برخی حکام عرب دارند که به اسم اسلام حکومت می‌کنند.

کبیری‌پور در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و تریبون که برای معرفی مظلومیت و جریان تاریخی تلاش می‌کنند، در مسیر آگاه‌سازی مردم گام برداشته‌اند و این اقدام، کاری شبیه به انبیاء و اولیای الهی است.

گزارش

همچنین علی علیزاده نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: رسانه مهمترین و اثرگذارترین ابزار جهت دهی و مهندسی افکار عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند بالادستی ماموریت‌هایی برای رسانه و اصحاب رسانه تعریف کرده‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سه مرتبه از کلید واژه رسانه استفاده شده است، مطرح کرد: اهالی رسانه و افرادی که در فضای رسانه‌ای فعال هستند مخاطب خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌فرمایند « در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

علیزاده با بیان اینکه رسانه قوی‌ترین ابزار برای تسخیر افکار عمومی و تصویرسازی برای مخاطب است، خاطرنشان کرد: درنتیجه مقام معظم رهبری امر به جهاد رسانه‌ای برای مقابله با دشمن کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج با راه‌اندازی جشنواره رسانه‌ای ابوذر فعالیت در این مسیر را آغاز کرده است، تصریح کرد: این جشنواره در حقیقت آغاز عملیات رسانه‌ای برای پیگیری و تحقق مطالبات ولی امر مسلمین است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با بیان اینکه جشنواره به دنبال گفتمان‌سازی مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: اهداف اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تحقق مطالبات است.

وی با اشاره به محورهای ده‌گانه جشنواره، بیان کرد: این محورها شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب و انتخابات، اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است.

علیزاده با بیان اینکه تقریبا تمام محورها ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: یکی از رویکردهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر معرفی دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت ضمن تقدیر از زحمات دولت نقدی بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده داشته‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در این راستا کار ویژه‌هایی تعریف شده است، اظهار داشت: این کارویژه‌ها شامل ایجاد فضای رقابتی سالم، شناسایی استعدادهای رسانه‌ای جبهه انقلاب، ارتقای دانش اصحاب رسانه با برگزاری نشست‌های تخصصی و روایت‌گری دستاوردها است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از عدم حضور به موقع در عرصه روایت‌گری نهایت استفاده را می‌کند، مطرح کرد: اغتشاشات سال گذشته محصول این عدم حضور بود که دشمن با ابزار رسانه اذهان جوانان را تسخیر کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه کار ویژه نهایی و خروجی جشنواره ابوذر، تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب است، عنوان کرد: پیش از برگزاری آئین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۳۵ جلسه و نشست با کارشناسان و مدیران رسانه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کارآمدترین جهاد تبیین، جهاد تبیین سازمانی با رویکرد معرفی دستاوردها و خدمات انقلاب و نظام به مردم است، خاطرنشان کرد: در این موضوع نیازمند پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف استان هستیم.

ارسال نظرات