۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۷۹۷
وزیر کشور:

دشمن پس از شکست در اغتشاشات به فکر ضربه زدن از طریق انتخابات است

دشمن پس از شکست در اغتشاشات به فکر ضربه زدن از طریق انتخابات است
وزیر کشور در افتتاحیه نمایشگاه روایت پیشرفت با اشاره به گره زدن مشکلات آب خوردن به توافق با شیطان بزرگ به عنوان پارادایم دولت سابق، این تغییر نگاه را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و انزوای ایران را در حال حاضر به شدت رد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور در افتتاحیه اولین نمایشگاه روایت پیشرفت و خدمات دوساله دولت مردمی که امشب در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: امروز درگیر جنگ روایت ها هستیم و روایت هایی در دنیا طراحی و ساخته می شود تا آنچه را که مورد خواست طراحان است القا شود.

وی با اشاره به استثمار فکری به عنوان جنگ شناختی اظهار داشت: مهندسی اذهان به گونه ای دنبال می شود که مخاطب روایت دشمنان بشریت را باور کند؛ این دشمنان چهره خود را از پس نقاب دروغین توسعه در جنایت های غزه نشان می دهند؛ غزه نمایانگر باطن تمدن غربی است زیرا از هیچ جنایت و حمایتی در این قضایا فروگذار نشده است.

وزیر کشور دولت سیزدهم با اشاره به روایت سازی مدعیان حقوق بشر اظهار داشت: اگر افرادی که اینچنین جنایت می کنند و سابقه جنایت هایی فجیع نیز دارند روایت را در دست بگیرند واقعیتی نمی ماند؛ سیطره دشمن با انقلاب اسلامی ایران شکسته شده و هیمنه آن از بین رفته است؛ اگر موفقیت های میدان به جان مخاطب نرسد، مخاطب نخواهد فهمید که غیر از روایت دشمنان روایت دیگری است که تأمین کننده آرمان های بلند انسانی است

وی با اشاره به فرمان جهاد تبین توسط رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: بیان ایشان نوعی از هجوم را نشان می دهد و ملزم به تبیین هستیم؛ روایت های ما باید نشان دهد که در حالی پیشروی هستیم و یکی پس از دیگری سنگرها را فتح می کنیم و در حال پیشروی به سمت آرمان ها هستیم.

وحیدی اهمیت روایت را حرکت در میدان جنگ دانست و تأکید کرد: دولت آیت الله رئیسی هدف همه کینه هایی است که دشمن دنبال می کند و تلاش می کنند ناکارآمدی را القاء کنند؛ رشد و پیشرفت مبدئی دارد که لازم است با تشریح این مبادی پیشرفت شکل گرفته روایت شود.

وی با بیان اینکه حقیقت است که می تواند بر باطل چیره شود، اظهار داشت: در دولت سابق در وضعیتی شبیه به بن بست گیر کرده بودیم و مسؤولین نیز ابایی نداشتند تا بگویند مشکل آب خوردن خواهیم داشت یا اینکه خواسته های غرب را بپذیریم که در این بازی هر دو انتخاب شکست بود؛ از طرفی مردم گرفتار مشکلات هستند و از طرف دیگر انقلاب اسلامی به دنبال شکست شاخ مستکبرین است و خواسته های دشمنان موجب شکست ما بود.

وزیر کشور با اشاره به جمله معروف رئیس دولت سابق در خصوص بازی «برد-برد» بیان داشت: وقتی آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم، چگونه می توانیم با آن به گونه ای بازی کنیم که هر دو منفعت کسب کنند مگر اینکه صورت مسأله عوض شود و آمریکا از دشمن به رقیب تبدیل شود و این فکر بسیار خطرناک است؛ اگر دشمن را در قیافه دوست نشان دهیم بسیار خطرناک است و مشکل بخش بزرگی از دنیا همین است.

وی با اشاره به سابقه طولانی 80 ساله مسأله فلسطین بیان داشت: یکی از دلایل طولانی شدن این مسأله اشتباه دول عربی است زیرا دنیای اسلام گرفتار این معضل است که با کمک شیطان بزرگ مشکلات خود را حل کند.

وی انتهای نگاه دولت سابق را نابودی دانست و اضافه کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای این دولت عوض کردن پارادایم دولت سابق بود به گونه ای که در نگاه جدید می توان بسیار از حرکت ها را انجام داد؛ در دولت سابق فرض بر این گذاشته شده بود که ایران دولتی منزوی است اما در نگاه جدید مادامی که ایران مبتنی بر ارزش های خود باشد به هیچ وجه نمی تواند منزوی باشد.

وزیر کشور با اشاره به تغییر رویکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی طی سؤالی گفت: در حال حاضر ایران منزوی است یا آمریکا؟ در همین قضایای غزه چه کسی منزوی است؟ در داخل آمریکا علیه سیاست حامیانه آمریکا از اسرائیل تظاهرات می شود و بسیاری نوک پیکان این جنایات را به سمت آمریکا دراز می کنند.

وی حضور آیت الله رئیسی در اجلاسیه کنفرانس اسلامی را درخشان توصیف کرد و افزود: برخی از سیاستمداران کشورهای دیگر در مجالس خصوصی از اظهار نظرهای رئیس جمهور تمجید کرده و ناتوانی خود را در طرح چنین مواضعی اظهار کردند. اگر ایران قوی نبود در شانگهای و بریکس پذیرش نمی شد.

وزیر کشور با اشاره به فوت مهسا امینی ادامه داد: کسانی که در سال گذشته کمیته حقیقت یاب حقوق بشری راه انداختند، در مقابل کشتار 11هزار نفر در سرزمین فلسطین ساکت شدند و هیچ دادگاه حقوق بشری به این امر رسیدگی نمی کند؛ چگونه می توانند پس از این اسمی از حقوق بشر بیاورند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین تعیین کننده های پیچ تاریخی امروز جهان است، تصریح کرد: ابعاد و تحولات تغییر و پیچ تاریخی بزرگ در حال روشن شدن است و باید جوان ما بداند که جمهوری اسلامی در چه جایگاهی ایستاده است؛ دشمن از این وضعیت به وحشت افتاده و سعی می کند صحنه را به گونه ای دیگر تبیین کند.

وزیر کشور واقعیت های میدان را سرشار از رشد و پیشرفت دانست و افزود: نرخ های رشد و پیشرفت معنادار شده است و در اوج تحریم ها و فشارها دستاوردهای بزرگی اتفاق می افتد و نرخ رشد اقتصادی به بیش از 7 رسیده است؛ دولت مردمی تقریبا تمام حوزه های مغفول را زنده کرده و شاخص های کلان اقتصادی را جلو برده است.

وی با اشاره به افزایش تولیدات کشور به خصوص نفت اظهار داشت: در سال جاری عدد پیش بینی شده برای خرید گندم در بودجه بسیار بالا رفته و از کشاورز داخلی گندم بالایی خریداری شده است؛ پروژه های زیادی معوق شده بود که در سفرهای استانی حجم افتتاح آن دیده می شود. افزایش تخت های بیمارستانی بسیار جالب توجه است اما دشمن نمی خواهد مردم بفهمند.

وحیدی با اشاره سفرهای متعدد رئیس جمهور به بخش های مختلف کشور تصریح کرد: بسیاری نمی خواهند ببینند که یک مجتهد مهذب وقت خود را وقف مردم کرده است و ارزش های انقلاب را سر دست نگه داشته است؛ مهم ترین ارزش انقلاب این است که مسؤولین مردم را سرور خود بدانند؛ حجم استقبال از رئیس جمهور به خصوص در کردستان توجه همه را به خود جلب کرده است زیرا بسیرای تلاش می کنند کردستان را در مخالفت با نظام نشان دهند.

وی با اشاره به تحل فشارهای اقتصادی توسط مردم اظهار داشت: دولت واقف به فشارهای اقتصادی است و مهار تورم و رسیدگی به معیشت را وظیفه خود می داند؛ حیف است این همه دستاورد باشد و در نزدیکی قله خسته بشویم. دشمن پس از شکست در حوادث پارسال به فکر ضربه زدن از طریق انتخابات است.

ارسال نظرات