۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۴۵۹۳۶
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه مطرح کرد؛

لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه/ کارکرد سامانه ثبت فعالیت های تهذیبی و تربیتی

لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه/ کارکرد سامانه ثبت فعالیت های تهذیبی و تربیتی
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از فعال سازی سامانه‌ ثبت عملکرد و فعالیت‌های تهذیبی و تربیتی حوزویان خبر داد و بر لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری در هفتمین نشست هم اندیشی و دیدار فعالان اخلاق و تربیت که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر مرکز مدیریت به حرکت درآوردن نیروهای فعال است، گفت: امروز عرصه نیاز تربیت و تهذیب بسیار گسترده شده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نسل امروز با آسیب‌های بسیاری مواجه است، عنوان کرد: حوزه علمیه به دنبال تربیت عالمان ربانی تمدن‌ساز است که برای تحقق این هدف باید دستگاه تربیتی قوی حاکم باشد.

لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه/ کارکرد سامانه ثبت فعالیت های تهذیبی و تربیتی

وی با اشار به اینکه برای این مهم نیازمند سامانه مدیریت، ابزار و نیروی انسانی هستیم، خاطرنشان کرد: سامانه مدیریتی می‌تواند اطلاعات تهذیبی و تربیتی را تجمیع و ساماندهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با بیان اینکه نیازمند سامانه‌ای برای ثبت عملکرد و فعالیت‌های تهذیبی و تربیتی هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه گام‌هایی در این عرصه برداشته‌ایم و پیش‌ثبت نام‌ها درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نخستین گام مدیریتی است، یادآور شد: با استفاده از اطلاعات این سایت مدیر می‌تواند صحنه، میدان و ظرفیت‌ها را شناسایی کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ساحت‌های تربیتی احصا شده است، ابراز کرد: ستاد باید سازه انسانی که به عنوان عوامل تهذیب و تربیت فعال هستند را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این هدف شامل دو بخش است، بیان کرد: بخش نخست به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و بخش دوم به ساماندهی این نیروها اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با بیان اینکه در این راستا می‌توان از ظرفیت اساتید استفاده کرد، اظهار داشت: در این راستا طرح تعالی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه حوزه‌های علمیه باید ایجاد شود، مطرح کرد: این شورا علاوه بر ایجاد دغدغه‌های تهذیبی و تربیتی می‌تواند به امور اخلاقی، تربیتی و معنوی طلاب رسیدگی کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید نسبت به کمبودهای عرصه تربیتی توجه شود، عنوان کرد: اخلاق یک نظام معرفتی مستحکم و باور راسخ است.

وی با اشاره به اینکه طلبه باید در دوران رشد خود با ویژگی احساس مسئولیت و تعهد باشد، خاطرنشان کرد: چنین طلبه‌ای می‌تواند در جامعه شخصیت اثرگذار و مسئولیت طلبانه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با بیان اینکه طلبه باید ماموریت‌های خود را کشف و انجام وظیفه کند، تصریح کرد: برای این هدف طلبه در مرحله نخست باید استعدادها و ظرفیت‌های خود را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی تربیتی و پرونده تربیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: این موضوع موجب می‌شود با ویژگی‌های طلاب آشنا شویم و در مسیر آن نیز با چالش‌هایی مواجه هستیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در پایان تأکید کرد: اولویت و هدف اصلی ما پیدا کردن راه‌هایی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های تهذیبی و تربیتی در حوزه‌های علمیه است.

لزوم ایجاد شورای تهذیب و تربیت در مدارس علمیه/ کارکرد سامانه ثبت فعالیت های تهذیبی و تربیتی

ارسال نظرات