۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۵۹۴۲
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه:

با زبان گویا خدمات نظام به مردم را معرفی کنیم/ وظایف تبلیغی حوزویان در قبال انتخابات

با زبان گویا خدمات نظام به مردم را معرفی کنیم/ وظایف تبلیغی حوزویان در قبال انتخابات
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه با اشاره به وظایف طلاب در قبال انتخابات، گفت: باید با زبان گویا خدمات نظام به مردم را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در اجلاسیه نمایندگان مراکز مدیریت استانی دفتر اجتماعی و سیاسی که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: وظایف ما در انتخابات به دو بخش وظایف طلبگی و وظایف مسلمانی و ایرانی تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین وظیفه طلبگی تحقیق برای صلاحیت افراد است، مطرح کرد: باید فرد قوی‌تر، کارآمدتر و سازگارتر با اصول دینی شناسایی شده و به مردم معرفی شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دیگر وظیفه طلبه، تشویق مردم برای شرکت در انتخابات است، عنوان کرد: نخستین اصل در انتخابات تشویق برای مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بعدی، معرفی فرد اصلح به مردم است، خاطرنشان کرد: برای این کار نباید از تریبون‌ها استفاده کرد، چراکه آسیب‌های اجتماعی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید برای تبلیغات اصولی را رعایت کنند، تصریح کرد: نخستین اصل در این تبلیغات باید صداقت باشد.

وی با اشاره به اینکه اصل دوم، حفظ حرمت و شخصیت افراد است، یادآور شد: برای معرفی فرد اصلح نباید شخصیت و حرمت دیگر افراد شکسته شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اصل بعدی امیدآفرینی است، ابراز کرد: نباید دیگران تخریب شوند چراکه تمام فعالیت‌ها در قالب انقلاب اسلامی بوده و برای مردم ناامیدی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید اقدامات خوب دیگران را زیرسوال برد، بیان کرد: در انتخابات سه مسئله اساسی شامل مشارکت حداکثری، رقابت و شور و نشاط اجتماعی و سلامت در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با بیان اینکه انتظار این است که مشارکت در انتخابات امسال باید به حد بالایی برسد که کار بسیار سختی است، اظهار داشت: مردم نباید از انتخابات مایوس باشند و برای شرکت در انتخابات دارای شور و نشاط باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات باید دارای سلامت باشد، مطرح کرد: این سلامت در انتخابات وجود دارد ولی متأسفانه در تبلیغات وجود ندارد که طلبه باید این موضوع را تبیین کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه به دنبال زیر سوال بردن مشروعیت و مقبولیت انتخابات هستند، عنوان کرد: تبلیغ دیگر این رسانه‌ها این است که انتخابات در زندگی مردم نقشی ندارد که طلبه باید در مقابل این تبلیغات ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز معاندین خارجی و داخلی با یکدیگر هم‌سو شده‌اند، خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلب شامل دو گروه هستند، گروه اول که انتخابات و مشارکت در انتخابات را تحریم کرده و گروه دوم که لیست داده و تائید هم شده‌اند ولی دولت را دائما نقد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری اضافه کرد: طلبه باید با تبلیغ تهاجمی به دنبال معرفی فرد و جریان اصلح به جامعه باشد.

وی با بیان اینکه جریان غزه به مشارکت در انتخابات کمک بسیاری کرده است، تصریح کرد: اینکه این انتخابات می‌تواند برای کشور امنیت ایجاد کند یک اصل است که در جریان غزه و فلسطین به اثبات رسید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه چالش نخست بی‌اعتمادی نسبت به سلامت انتخابات است، یادآور شد: باید با تبلیغات و تبیین واقعیت‌ها این چالش را برای مردم رفع کرد.

وی با بیان این که باید با زبان گویا خدمات نظام به مردم را معرفی کنیم، ابراز کرد: نباید مردم نسبت به اثرگذاری خود در اتفاقات کشور ناامید شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه دشمن هرسال در آستانه انتخابات به دنبال ایجاد ناامنی است، بیان کرد: امسال دشمن از شهریورماه این هدف را داشت که خوشبختانه محقق نشد.

وی با بیان اینکه البته تبلیغ ناامنی در کشور در فضای مجازی دنبال می‌شود، اظهار داشت: چالش دیگر ضعف طلاب در مدیریت فضای مجازی است که موجب شده است دشمن از این فرصت استفاده کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه هنوز فضای انتخاباتی در جامعه شکل نگرفته است، مطرح کرد: جریانها از انتخابات ناامید نیستند و هنوز به هماهنگی نرسیده اند.

ارسال نظرات