۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۴۵۹۶۳
بهادری جهرمی:

دولت سیزدهم ظرف مدت زمان ۲ سال تورم وحشتناک کشور را کاهش داد

دولت سیزدهم ظرف مدت زمان ۲ سال تورم وحشتناک کشور را کاهش داد
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم ظرف مدت زمان ۲ سال تورم وحشتناک کشور را کاهش داد، بیان کرد: براساس آمار تورم کشور در روزهای آخر دولت دوازدهم به ۶۰ درصد رسیده بود، اما دولت سیزدهم موفق شد تورم را به حدود ۳۹ درصد برساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در سومین روز برپایی  نمایشگاه روایت پیشرفت در قم، اظهار کرد: مردم ما شاهد هستند در دولت قبلی چه بحران‌هایی در کشور حاکم شده بود، ما دولت را در وضعیتی تحویل گرفته بودیم که صندوق خزانه‌ کشور خالی بود و حتی امکان پرداخت حقوق کارکنان دولت هم فراهم نبود.

بهادرمی جهرمی گفت: اگر قرار بود با رویکرد دولت قبلی اقتصاد کشور گردانده شود، تورم در مدت زمان کوتاهی ۳ رقمی می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ظرف مدت زمان ۲ سال تورم وحشتناک کشور را کاهش داد، بیان کرد: براساس آمار تورم کشور در روزهای آخر دولت دوازدهم به ۶۰ درصد رسیده بود، اما دولت سیزدهم با تلاش شبانه روزی خود موفق شد تورم را به حدود ۳۹ درصد برساند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت‌هایی داشته است که جهان را شگفت زده کرده است، تصریح کرد: مردم ما باید بدانند نظام انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی اشاره کرد: برای مثال ما را در حوزه هوافضا تحریم کردند اما امروز شاهد آن هستیم که ایران تبدیل به یکی از قدرت‌های نظامی برتر شده است که موشک‌ها و پهباد‌هایی می‌سازد که دنیا را شگفت زده کرده است.

بهادرمی جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم با راهبرد نقش‌آفرینی در آینده جهان برنامه‌های خود را عملیاتی کرد، تاکید کرد: کشور را طوری اداره کرده بودند که روابط خارجی کشور‌های همسایه را از دست داده بودیم.

سخنگوی دولت افزود: در حوزه راه‌های تجاری خارجی که ما یک روزی به کشور جاده ابریشم معروف بودیم، کاری کرده بودند که کشورها در حوزه تجارت ما را دور می‌زدند. بهادری جهرمی ادامه داد: نتیجه تفکر دولت قبلی باعث شده بود دولت تنبل و در تامین نیازهای کشور ناتوان شود، باتوجه به این موضوع دولت سیزدهم تصمیم گرفت در سال اول سفرهای استانی را به سرعت دنبال کند تا پویایی به دولت و کشور برگردد.

وی بیان کرد: نتیجه پویایی دولت باعث شکوفایی و رونق بسیاری از عرصه‌ها شد، برای مثال در حوزه اقتصاد بیش از ۶ هزار واحد تولیدی، تعطیل و یا نیمه تعطیل در کشور احیا شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه فروش نفت در کشور در دولت سیزدهم افزایش داشته است، اظهار کرد: جلسه اولی که در دولت سیزدهم برگزار شد، وزیر نفت دولت قبل اعلام کرد که کشور در حوزه فروش نفت ناتوان است.

وی افزود: با تلاش دولت آیت‌الله رئیسی فروش نفت کشور ماهیانه افزایش یافت و علاوه بر آن ما برای اولین بار در کشور پالایشگاه نفت فرا سرزمینی را در ونزوئلا افتتاح کردیم.

بهادری جهرمی در ادامه عنوان داشت: در دولت قبلی تعداد مودی مالیاتی ما در کل کشور حدود ۲ و نیم میلیون مودی بود، اما امروز در‌ کشور ۹ میلیون مودی مالیاتی داریم که این آمار نشان دهنده افزایش ۶۰ درصدی درآمد مالیاتی کشور است.

سخنگوی دولت گفت: یکی دیگر از راهبردهای ما این بود که دیپلماسی عزت‌مندانه را در دستور کار و این دیپلماسی را در خدمت اقتصاد قرار دادیم.

وی افزود: ارتباطات با کشورهای مختلف آسیایی، حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی را افزایش دادیم و نشان دادیم که چگونه زبان دنیا را بلد هستیم.

بهادری جهرمی اشاره کرد: اگر روزی در آلبانی امنیت ما را برهم می‌زدند امروز آلبانی نشین‌ها آواره شدند، اگر روزی از کشورهای جاده ابریشم خارج شدیم امروز به کریدورهای تجاری دنیا بازگشتیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم تولید خودرو را در کشور افزایش داده است، تصریح کرد: دولت سیزدهم با تلاش خود موفق شد تولید خودرو را از ۸۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش دهد.

وی ادامه داد: همچنین هدف‌گذاری‌ کرده‌ایم تا پایان سال جاری این آمار را به بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو افزایش دهیم.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه در کشور، عنوان کرد: نیاز اساسی ما این است که دستاوردهای دولت مردمی را به جامعه معرفی کنیم، مردم ما باید بدانند خادمین آن‌ها در دولت سیزدهم چه دستاوردهایی به ارمغان آورده‌اند.

سخنگوی دولت در پایان تشریح کرد: از مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نیز بابت برگزاری این نمایشگاه بسیار تشکر می‌کنیم که این اتفاق مهم را در شهر انقلاب برپا کردند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات