۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۴۶۰۲۶
مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا خبر داد؛

تدوین طرح‌های پیشنهادی در عناوین مختلف تبلیغی و فرهنگی/راه اندازی کانون شاهد و ایثارگر و هیئت اساتید جهادی

تدوین طرح‌های پیشنهادی در عناوین مختلف تبلیغی و فرهنگی/راه اندازی کانون شاهد و ایثارگر و هیئت اساتید جهادی
مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این گروه پرداخت و از تدوین طرح‌های پیشنهادی در عناوین مختلف تبلیغی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم مریم اسماعیلی در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز فعالیت‌های گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از تیرماه ۱۳۹۹، عنوان کرد: از جمله وظایف این گروه، تدوین سیاست‏های کلان و برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در حوزه فرهنگی تبلیغی، ارزیابی و نظارت بر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در چارچوب ضوابط و مصوبات ابلاغی است.

مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: آسیب شناسی طرح‌ها و نیز تدوین شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی برنامه‌های حوزه فرهنگی و تبلیغی از دیگر وظایفی است که به بررسی و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای موثر در برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌انجامد که بر این اساس در طول سه سال گذشته اقداماتی انجام شده است.

اسماعیلی بیان داشت: این گروه در خصوص مشارکت و نظارت بر تدوین آیین‌نامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و تبلیغی همچون عفاف و حجاب، اعزام مبلغان، مراسمات و مناسبت‌ها فعالیت‌هایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور طراحی و اجرای الگوی نیازسنجی برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و نیز آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، سوالاتی طراحی و مقرر شده که از طریق مصاحبه، ارزیابی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی انجام بگیرد.

ارائه طرح‌های پیشنهادی در عناوین مختلف تبلیغی و فرهنگی

مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه طرح‌هایی در عناوین مختلف فرهنگی تبلیغی، به دفتر معاونت ارائه شده که در حال بررسی هستند، گفت: این گروه در خصوص موضوعاتی چون ازدواج و خانواده، عفاف و حجاب، مراسم و مناسبت‌ها، سواد رسانه و ژانر فیلم‌ها، مبلّغ تراز،کارویژه بانوان طلبه، تربیت مربیان مهدکودک و مهارت افزایی و هماهنگی در معرفی و اعزام (تفاهم‌نامه با معاونت تبلیغ حوزه)، مطالبات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحلیل محیطی (نقاط قوت، ضعف، تهدید، فرصت در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی) با بخش‌های مختلف بحث و تبادل نظر داشته است.

اسماعیلی اضافه کرد: این گروه همچنین از ظرفیت‌های داخل و خارج از جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها جهت امور مشاوره ای بهره گیری داشته است.

وی تصریح کرد: در این اداره اقداماتی از جمله تدوین سیاست‌های کلان و برنامه‌های فرهنگی در حوزه مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی و پیشنهاد به معاونت، نظارت بر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در چارچوب ضوابط، طراحی و تدوین شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و مشارکت و نظارت بر تدوین طرح‌ها و آیین نامه‌های حوزه معاونت فرهنگی تبلیغی انجام شده است.

مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به پروژه‌های تأسیسی این اداره اشاره کرد و گفت: کانون شاهد و ایثارگر سال ۱۴۰۱ در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها راه اندازی شد و برنامه‌های متنوعی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران این مجموعه در دستور کار دارد.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های تأسیسی این اداره، راه اندازی کارگروه اساتید جهادی بود که سال ۱۴۰۰ با حضور اساتید فعال جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تشکیل شد که در سال ۱۴۰۱، در قالب هیئت و ۶ کارگروه مطالبه‌گری، حوزه تراز، تبلیغ، شهدا و فرهنگ شهادت، جمعیت و جوانی خانواده و کارگروه عفاف و حجاب فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

طرح‌های تدوینی و پیشنهادی گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی

اسماعیلی به فعالیت‌های انجام شده در این اداره اشاره کرد و بیان داشت: راهبری فرآیند‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، بازنگری مجددکارویژه طلاب، آسیب شناسی وضعیت فرهنگی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و غیره از جمله طرح‌هایی کلان این اداره بود که برای تدوین برخی از این طرح‌ها، صدها نفر ساعت زمان صرف شده است.

وی اضافه کرد: آغاز به کار هیئت شهید گمنام، پیگیری طرح قطب فرهنگی شدن کرمان، ارائه طرح آلبوم تربیتی کودک از دیگر برنامه‌هایی بود که در دستور کار این اداره قرار گرفت.

مدیر گروه مطالعات و برنامه ریزی تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به طراحی فرم پیشنهادی نظرسنجی و ثبت برنامه‌های هفتگی و ماهانه، پیگیری طرح تکثیر و تجمیع بازی‌های خانگی، طرح کافی‌شاپ جهت استفاده فرهنگی از ورزشگاه، طرح تبلیغ چهره به چهره طلاب با جامعه هدف دانش‌آموزی (طرح نیمرخ)، طرح مدرسه شهیدپروری مطهری، طرح برگزاری اردوهای تربیتی، طرح تعامل حوزه و دانشگاه، طرح توانمندسازی طلاب در شیوه‌های مناظره و غیره اشاره کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پیشنهاد طرح همیار مبلغ دانشگاهی، پیشنهاد همکاری با اداره کل فرهنگی در راستای عملیاتی شدن و شرکت دادن طلاب در مسابقه هیستوری، پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی همکاران (طرح‌نویسی، گزارش‌نویسی و..)، پیشنهاد تشکیل انجمن طلاب جهادی و پیشنهاد تشکیل کارگروه تبلیغ بین‌الملل از جمله طرح‌های پیشنهادی این اداره است.

ارسال نظرات