۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۴۶۰۳
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکتری از سوی رهبر انقلاب:

اقدام رهبر معظم انقلاب بسیار عاقلانه و فکورانه بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکتری از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: میثاق طلبگی، باقیماندن در ساختار طلبگی، رشد و نمو کردن در این مجموعه و از دست ندادن ذی طلبگی است.
رهبر معظم انقلاب


حجت‌الاسلام محمد مهدی گرجیان از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب بسیار عاقلانه بلکه فکورانه بود.

وی افزود: اگر پیشنهاد دهنده درک صحیحی از جایگاه رهبری داشت باید می دانست که این پیشنهاد به یک معنا در محذور انداختن رهبری بود که اگر قبول نکنند رد احسان است و اگر قبول کنند جایگاه رهبری زیر سؤال می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به افرادی که با رهبر معظم انقلاب برخورد می‌کنند، تصریح کرد: ابتدا جایگاه رهبر معظم انقلاب را بشناسید سپس دست به کاری بزنید.

حجت‌الاسلام گرجیان با بیان این‌که داشتن مدرک دکترا برای یک طلبه افتخار نیست، اظهار داشت: داشتن مدرک ارزش محسوب نمی شود بلکه مهم ترین عامل، نظام طلبگی و ارزش دادن به آن است.

وی با اشاره به میثاق طلبگی مدنظر مقام معظم رهبری ابراز داشت: میثاق طلبگی، باقیماندن در ساختار طلبگی، رشد و نمو کردن در این مجموعه و از دست ندادن ذی طلبگی است.

این استاد حوزه و دانشگاه علت مراجعه طلاب برای گرفتن مدرک دکتری به دانشگاه ها را در نبود مدرک مستقل حوزوی عنوان کرد و گفت: اگر در حوزه مدرک مستقلی وجود داشت، هیچ گاه حوزویان به دانشگاه ها مراجعه نمی کردند.

حجت‌الاسلام گرجیان در این زمینه خاطرنشان کرد: البته مراجعه یک حوزوی به دانشگاه برای مدرک نیست، بلکه برای دانستن زبان دانشجویان و ارتباط برقرار کردن با علوم جدید است.

وی در پایان خواستار تغییر عناوین مدارک حوزوی شد و در مورد اعتبار مدارک حوزوی در بین نهادهای دولتی و غیر دولتی نیز گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش نامه ای که به نهادهای مختلف ابلاغ کرده است نسبت به این موضوع تصریح دارد اما برخی از مدیران تخلف می کنند و می خواهند به نحوی این موضوع را نپذیرند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات