۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۴۶۰۴۵

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی

لزوم توجه به مبانی دینی در تولید آثار نمایشی
استاد حوزه و دانشگاه توجه به تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را از نقاط قوت جشنواره استانی تئاتر دانست و گفت: اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت در برخی آثار قابل توجه بود،

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل هادی‌منش استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با قدردانی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: استقبال مردمی و رقابت نزدیک میان آثار نمایشی در این جشنواره مشهود بود.

وی همچنین به حضور خانواده‌ها و تماشای آثار جشنواره به صورت خانوادگی اشاره کرد و گفت: بیشتر جشنواره‌ها به فضای نخبگانی و هنری منحصر می‌شود اما این جشنواره از استقبال مردمی و خانوادگی برخوردار بود.

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ در خصوص آثار جشنواره عنوان کرد: اهمیت به مقوله ادبیات مقاومت و پایداری در برخی آثار قابل توجه بود اما به نیازهای اجتماعی و دینی افراد در بحث سبک زندگی اسلامی توجه ویژه‌ای نشده است.

هادی‌منش با بیان اینکه در این جشنواره به فضای تحولات و تغییرات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توجه شده بود، تصریح کرد: متأسفانه بنده در بخش کودک و نوجوان اثری مشاهده نکردم، درحالی که فضای کودک و نوجوان نیز فضای شایسته تأثیر بوده و خوب است هنرمندان به این حوزه نیز توجه داشته باشند و اثر ارائه دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاید دلیل عدم حضور نمایش کودک و نوجوان به دلایل مختلفی نظیر رکود بعد از کرونا مرتبط باشد، گفت: استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی برای ترویج فرهنگ خانواده و فرزندآوری و توجه به مقوله کودک و نوجوان ضروری و لازم است.

وی با اشاره به حضور هنرجویان نوجوان و دانش‌آموز در جشنواره ابراز کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، هنر روح متعالی هنرمند است که در کالبد کار هنری دمیده می‌شود، پس بسیار خوب است که این مفاهیم در نوجوانی با آموزش‌ها همراه و از عنصر مؤثر و فعال هنر استفاده شود، خصوصاً در سنین تحصیلات ابتدایی و راهنمایی که اثرپذیری بالاست و چقدر خوب است که مجموعه‌های هنری، کودکان را زیر چتر هنر جمع کنند و این هنر، هنر آیینی باشد.

ارسال نظرات