۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۶۰۷
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

وابسته کردن حوزه به دانشگاه برای کسب مقبولیت جفای به حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب همواره بر استقلال حوزه های علمیه تأکید داشته‌اند.
طلاب حوزه علميه قم


حجت‌الاسلام علیرضا عابدینی، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به عدم پذیرش مدرک دکترای افتخاری دانشگاه از سوی رهبر معظم انقلاب به آخرین دیدار ایشان با طلاب حوزه های علمیه با عنوان «طنین تحول» اشاره کرد و گفت: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب بر استقلال حوزه های علمیه تأکید داشتند.

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه در حوزه علوم نظری به گردن دانشگاه ها حق بسیاری دارد، اظهار داشت: حوزویان پایه گذار دانشگاه و غنا بخشیدن به آن بوده اند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد تصریح کرد: علم حوزه های علمیه ریشه در علوم اهل بیت(ع) دارد و بزرگانی مانند مرحوم مرتضی مطهری، محمد مفتح، محمود شهابی و مهرداد اوستا از پایه گذاران و غنا دهندگان به دانشگاه ها دارای مدرک اجتهاد بوده اند.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که با نگاه در روند تاریخچه حوزه خواهیم دید که دانشگاه مدیون حوزه است، گفت: وابسته کردن حوزه به دانشگاه در قبال مقبولیت جفای به حوزه است چرا که علوم حوزه به واسطه اتصال به ائمه اطهار(ع) چنان شگرف و مستغنی است که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد.

وی عدم توجه به مدرک گرایی و توجه طلاب به اصل خود را در هر مکانی مورد تأکید قرار داد و گفت: حوزه و روحانیت نزد مردم از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار است و این باید ملکه ذهن طلبه شود.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به میثاق طلبگی مدنظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: میثاق در قرآن کریم به عهد تعبیر شده است و میثاق نامه طلبگی، عهد و تعهد یک طلبه با حضرت صاحب الامر(عج) است که در هر شرایطی نباید ذی طلبگی را فراموش کند.

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: طلبه بر اساس یک عقبه اندیشه ای و تفکری عمیق به حوزه ها وارد می شود و لازم است تا آخر عمر بر این اعتقاد باقی بماند.

وی با بیان این‌که حوزه از جایگاه رفیعی برخوردار است و باید در معادل سازی مدارک نیز جایگاه خود را پیدا کند، اظهار داشت: عظمت جایگاه حوزه به طلاب شناسانده شود تا هویت طلبگی خود را بازیابند و بدانند چه با مدرک و چه بی مدرک از جایگاه بالایی برخوردارند.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در پایان خواستار تعریف مدارک مستقل حوزوی شد و گفت: مرکز مدیریت، معاونت آموزش و مرکز برنامه ریزی حوزه به همراه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره مدارک مستقل حوزوی قوانینی را تصویب کرده به هیأت وزیران ارائه دهند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات