۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۴۶۲۶۸

نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو برگزار شد

نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو برگزار شد
نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام محمد حسن راستگو در سالن رضوان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مسئولین، مبلغین و مؤلف کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام محمد حسن راستگو امروز 30 آبان ماه 1402 در سالن رضوان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مسئولین، مبلغین و مؤلف کتاب برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد با بیان اینکه حجت الاسلام راستگو مدال سبقت و پیشگامی حوزه کودک و نوجوان را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: در یک دهه گذشته دوره های کودک و نوجوان فقط در قم برگزار می شد اما اکنون در کل کشور به غیر از دو یا سه استان این دوره ها برگزار می شود و حدود سه هزار نفر از خواهران طلبه در این دوره ها فارغ التحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد راستگو از لحاظ شاگردپروری بسیار موفق بود، عنوان کرد: تلاش برای پرورش شاگردان از اختصاصات حجت الاسلام راستگو بود و شاهد این مدعا شاگردان فراوانی است که به او تعلق خاطر دارند؛ در گذشته و سنت قدیم حوزه ارتباط استاد و شاگرد بیشتر بود ولی اکنون این سنت کم رنگ شده، حجت الاسلام راستگو با شاگردان ارتباطی صمیمی و دوستانه داشت.

نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو برگزار شد

همچنین در این نشست حجت الاسلام قبادی مولف کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو با تشکر از زحمات همکاران دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز اسناد رسمی قم با بیان اینکه اصل کار تاریخ شفاهی بزرگان کار بسیار خوبی است، گفت: امیدوارم که در آینده با تخصیص اعتبارات زحماتی که نویسندگاه آثار کشیدند به ثمر نشیند و همه آثار تاریخ شفاهی چاپ شوند.

مولف کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو در ادامه اصرار حجت الاسلام نورالهیان را عامل اصلی تدوین کتاب دانست و گفت: همکاری مسئولین دفتر تبلیغات قم و پیگیری جدی بنده باعث به ثمر نشستن این اثر ماندگار شد؛ اخلاص تحسین برانگیز و وصف ناشدنی حجت الاسلام راستگو کار را برای ما با دشواری همراه کرد که با تلاش فراوان شئون مختلف تبلیغی در فصل های کتاب گنجانده شد.

نشست رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام راستگو برگزار شد

حجت الاسلام دانش از دیگر سخنرانان این نشست با اشاره به اینکه آشنایی بنده با حجت الاسلام راستگو به 47 سال گذشته می رسد، تصریح کرد: هیچ شخصیت هنری در حوزه علمیه وجود ندارد که شاگرد مستقمیم یا غیر مستقیم حجت الاسلام راستگو نباشد؛ اولین بار عبارت صدا و سیمای جمهوری اسلامی را حجت الاسلام راستگو در قبل از انقلاب بیان کرد.

مبلغ بین الملل در ادامه با بیان اینکه قطب زاده رئیس سازمان صدا و سیما در اوایل انقلاب وجود کسانی مانند حجت الاسلام راستگو و حجت الاسلام قرائتی در تلویزیون را برنمی تافت، تاکید کرد: آنها با بیان شیوایی که داشتند توانستند در صدا و سیما موفق عمل کنند؛ حجت الاسلام راستگو توانست فعالیت های تبلیغی کودک و نوجوان را سازمان دهی کند و هزاران شاگرد را در عرصه پرورش دهد.

گفتنی است که در پایان مراسم اهدا لوح سپاس به مولف و گردآورنده و رونمایی از کتاب انجام شد.

 

ارسال نظرات