۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۱
کد خبر: ۷۴۶۳۰
شب گذشته؛

سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری امام رضا با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) 15 بهمن با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد.
سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اشاره به پیشینه فرهنگی هنری خراسان و مشهد گفت: انتظار از خراسان بیش از سایر استان هاست چراکه فرهنگ در خراسان غنای عمیقی برخوردار است که می تواند در سطح کشور منشأ اثر باشد.

حسینی اظهار داشت: برخی برنامه های خراسان رضوی متنند جشنواره امام رضا(ع) که با گستره بین المللی برگزار می شود، نمونه موفق برنامه های فرهنگی مذهبی خطه خراسان است و انتظار می رود در سایر فعالیت ها نیز در سطح کشور پیشتاز و طلایه دار باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ در در دولت دهم از جایگاه مهمی برخوردار است ابراز داشت: دور جدید سفرهای استانی هیئت دولت با رویکرد فرهنگی آغاز شده و تأکید دولت بر فرهنگ و هنر استان هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنر می تواند برای جامعه منشأ تحولات و عامل نشاط و پویای باشد و نیازهای روحی افراد را برطرف کند.
وی یادآور شد: برخی از آسیب ها و ناهنجاری ها جامعه ما به سبب کمرنگ بودن نقش فرهنگ و هنر است، محصولات سایر کشورها به مخاطبان کشور ارائه می شود و اگر هنرمندان مادر این عرصه فعال باشند و به تولیدات هنری بپردازند نهتنها در داخل بلکه در خارج کشور هم مخاطب خواهند داشت و این آصسیب ها رفع می شود.ما موضوعات و منابع متنوع ارزشی و فرهنگی داریم که هنرمندان باید از آن ها استفاده و به مخاطب عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در جشنواره های کشوری مانند جشنواره فیلم و تئاتر فجر استان ها، حضور فعالی داشته اند گفت: از خراسان تئاترهای برجسته ای در جشنواره بین المللی فجر حضورر داشتند که این حضور باعث تشویق هنرمندان شهرستانی می شود.وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه های فراوانی در جهت تولید آثار فرهنگی دارد و با رایزنی های فرهنگی خارج کشور نیز همکاری فعالی دارد تا محصولات تولیدی هنرمندان که قابلیت جهانید ارند در خارج کشور هم ارائه شوند گرچه وزارت فرهنگ و ارشاد در این عرصه خدمتگزار است و خود هنرمندان باید رونق بخش این فعالیت ها باشند.

در ادامه این مراسم، سیدجواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این سالن نمایش گفت: فاز دوم این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع ضشامل دو سالن نمایش و سینماست که پس از بهره برداری از سالن نمایش در مراسم امشب به زودی با نصب تجهیزات سالن سسینما این سالن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است، در این مراسم که حجت الاسلام محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و سیدمحمد پژمان شهردار مشهد نیز حضور داشت، ضمن تقدیر از دست اندرکاران ساخت این سالن نمایش، تئاتر خورشید کاروان نیز به نمایش درامد./930/پ202/ص
ارسال نظرات