۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۳۲۵
مدیر اجرایی حوزه علمیه اصفهان:

حوزه علمیه اصفهان با نسخه واحد اداره نمی شود/دست مدارس علمیه اصفهان باز است

حوزه علمیه اصفهان با نسخه واحد اداره نمی شود/دست مدارس علمیه اصفهان باز است
حجت الاسلام خیاط گفت: حوزه علمیه اصفهان با نسخه واحد اداره نمی شود و دست مدارس علمیه برای اجرای طرح هایی که به تصویب شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان برسد، باز است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خیاط در جلسه طلاب و فضلای خمینی شهر که در مدرسه علمیه عترت قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه اصفهان، حوزه ای مستقل به ریاست آیت الله مظاهری است و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مرکز آموزش های تخصصی، مرکز تحقیقات رایانه، مرکز مشاوره، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز مسکن و مرکز خدمات حوزه از مراکز مستقل زیر مجموعه حوزه علمیه اصفهان است.
 
وی ابراز داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان دارای معاونت آموزش، معاونت پژوهش، معاونت تبلیغ، معاونت تهذیب و معاونت اداری مالی بوده و شورای معاونین آن به بررسی و جمع بندی مسائل حوزه می پردازند و به مرحله اجرا می رسد.
 
مدیر اجرایی حوزه علمیه استان اصفهان خاطرنشان ساخت: آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مدیر «مرکز مدیریت حوزه» بوده و ایشان به دلیل کثرت اشتغالات، بنده را به عنوان جانشین خود قرار داده اند تا کارهای حوزه انجام شود.
 
سخنران این جلسه به نظام آموزشی جدید حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته، دوره عمومی حوزه علمیه اصفهان که شش ساله است، به تصویب رسید و در این دوره، نیازمندی های علمی طلاب را تأمین نموده و امسال، سال دوم اجرای این دوره است. 
 
حجت الاسلام خیاط اظهار داشت: پس از دوره عمومی، طلاب می توانند اگر علاقه مند به فقه و اصول بوده، این دروس را به صورت تخصصی آغاز کرده و اگر علاقه به رشته های تخصصی دیگر داشتند، می توانند در کنار تحصیل فقه و اصول در محدوده های مشخص شده، به رشته تخصصی خود بپردازد.
 
وی ابراز داشت: یکی از نکاتی که در حوزه علمیه اصفهان دنبال کرده ایم، این بوده که تمام حوزه های علمیه را با نسخه واحد اداره نکنیم و دست مدارس علمیه برای اجرای طرح هایی که به تصویب شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان برسد، باز است و هم اکنون برخی از مدارس علمیه در حال اجرای طرح های خود هستند.
 
مدیر اجرایی حوزه علمیه استان اصفهان خاطرنشان ساخت: برای نظام آموزشی جدید، کتاب هایی را با موضوع حدیث، نهج البلاغه، حفظ موضوعی قرآن، فرق و ادیان و ... تدوین کرده ایم تا بتوانیم محتوای آموزشی را تقویت نماییم.
 
سخنران این جلسه بیان داشت: تمرکز زدایی از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از دیگر برنامه ها بوده تا مسائل اجرایی را به مدارس علمیه واگذار کرده و فقط به سیاست گذاری و نظارت بپردازیم.
 
حجت الاسلام خیاط اظهار داشت: حضور در مدارس علمیه و نشست و گفت و گو با طلاب و فضلا از دیگر برنامه های ماست تا بتوانیم از نزدیک با مسائل، نظرات، پیشنهادات و مشکلات طلاب و فضلا آشنا شویم.
 
وی ابراز داشت: امروز نیازمند استفاده از ظرفیت اصفهانی های حوزه علمیه قم هستیم و فضا برای حضور اساتید، مبلغان و ... در سطح استان باز است.
 
مدیر اجرایی حوزه علمیه استان اصفهان در پاسخ به این سوال که برای تقویت مسئله تبلیغ چه کارهایی انجام شده است؟ خاطرنشان ساخت: در گذشته، معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان با هم بوده است؛ اما پس از سخنان رهبر معظم انقلاب، معاونت تبلیغ از تهذیب جدا شده و از معاون جدید تبلیغ درخواست برنامه کرده ایم و در حال ایجاد زیرساخت های تبلیغی هستیم.
 
حجت الاسلام خیاط در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا پیرامون نظام آموزشی حوزه، تلبس طلاب، موقوفات حوزه و ... پاسخ داد.
ارسال نظرات