۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۴۶۳۵۹

حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات می‌شود

حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات می‌شود
بر اساس پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال آینده، ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

بر اساس ارقام پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه 1403 کل کشور، دولت در راستای سیاست عدالت مالیاتی و معافیت افراد کم‌درآمد سقف معافیت مالیاتی سالیانه موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 1403 مبلغ 120 میلیون تومان در سال (ماهانه تا سقف 10 میلیون تومان) در نظر می‌گیرد.

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی نسبت به مازاد 120 میلیون تومان در سال تا مبلغ 168 میلیون تومان، معادل 10 درصد خواهد بود و نسبت به مازاد 168 میلیون تومان در سال تا مبلغ 276 میلیون تومان با مأخذ 15 درصد مالیات دریافت می‌شود. نسبت به مازاد 276 میلیون تومان در سال تا مبلغ 408 میلیون تومان با مأخذ 20 درصد مالیات بر درآمد گرفته می‌شود و نیز نسبت به مازاد 408 میلیون تومان در سال به بالا حداکثر با مأخذ 30 درصد مالیات از افراد گرفته می‌شود.

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنا بوده و مشمول ماده 85 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 94 هستند.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
برچسب ها: حقوق مالیات معاف
ارسال نظرات