۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۴۶۳۸۳
به مناسبت هفته بسیج؛

نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» در خبرگزاری رسا برگزار می شود

نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» در خبرگزاری رسا برگزار می شود
نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی به همت خبرگزاری رسا با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی  به همت خبرگزاری رسا با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار می شود.
 
بر اساس این گزارش، کارشناسان و اساتید حوزه در این نشست به تبیین محورهایی همچون «رسالت شناسی حوزه در چگونگی تحقق جهاد تبیین»، «ضرورت شناسی تاکید رهبر انقلاب بر جهاد تبیین»، «راهکارهای تحقق فرمان جهادتبیین توسط جوانان مومن انقلابی»، «نقش جهاد تبیین در گذر کشور از  اغتشاشات ۱۴۰۱( با تاکید بر تبیین سیره عملی رهبر انقلاب اسلامی)»، «نقش جهادگران عرصه تبیین در برهم زدن جنگ ترکیبی دشمن»، «جهاد تبیین و چگونگی شکست دشمن در جنگ روایت ها (با تاکید بر تحریف‌ تاریح معاصر ایران)»، «تبیین جایگاه امید و ایمان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، «نقش سازندگی و خدمت جهادی بسیج مصداق بارز امید آفرینی»، «مبانی قرآنی امید آفرینی»، «بررسی نقش روحانیت در امید آفرینی در کشور »، «روحانیت بسیجی و امید آفرینی در عرصه جهادی»، و «امیدآفرینی و ایمان افزایی راهکار تحقق پیشرفت ایران اسلامی» خواهند پرداخت.
 
گفتنی است، این نشست به مناسبت هفته بسیج، 
روز شنبه چهارم آذرماه سال جاری ساعت 15 در سالن جلسات شهید حجت الاسلام دهقانی خبرگزاری رسا برگزار خواهد شد.
 
علاقه مندان می توانند با مراجعه به کانال خبرگزاری رسا در ایتا به نشانی @rasanewsagency این برنامه را به صورت زنده مشاهده کنند.
 
لازم به ذکر است که از 29 آبان ماه تا 5 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط حساس کشور، امام خمینی (ره) در روز ۵ آذر ۱۳۵۸ خواستار آموزش نظامی همگانی و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی شد. این فرمان در دی ماه سال ۱۳۵۹ توسط مجلس تصویب شد و به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد. 
 
از آن سال پنجم آذر روز بسیج مستضعفین نامگذاری شد. هدف از برگزاری هفته بسیج، گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه، تجدید بیعت و آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس است.
 
قاسم شفیعی پور
ارسال نظرات