۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۴۶۴۰
همزمان با دهه فجر؛

چهار هزار جلد قرآن کریم به حوزه‌های علمیه و مساجد گیلان اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی وهنری مساجد گیلان از اهدای چهار هزار جلد قرآن کریم همزمان با دهه مبارک فجر به حوزه های علمیه و مساجد استان خبرداد.
شهر مجازي قرآن كريم
حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از اهدای چهار هزار جلد قرآن کریم همزمان با دهه مبارک فجر به حوزه های علمیه و مساجد این استان خبرداد.

وی با بیان این که برنامه‌های دهه فجر امسال با هدف بصیرت بخشی، روشنگری و شفاف‌سازی در حال برگزاری است، اظهار دشت: ما وظیفه داریم عشق به امامت و ولایت، مبارزه با ظلم ‌ستیزی، حضور در صحنه و اقتدار ملی مردم را با برگزاری برنامه های مناسب پاس بداریم.

مسؤول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان با بیان این که دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان بعنوان کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان انتخاب شده است، تصریح کرد: ده هزار جلد کتاب مذهبی و فرهنگی نیز در ایام الله دهه فجر با هدف ارتقای آگاهی و بصیرت بخشی در کانون های مساجد گیلان توزیع می شود.

وی با بیان این که 67 برنامه فرهنگی در کانون های مساجد گیلان با هدف گرامیداشت دهه فجر در حال اجراست، اظهار داشت: این برنامه‌ها با محوریت فراگیری، مردمی و مخاطب محوری با تاکید بر جوانان و نوجوانان در ایام دهه‌ فجر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت دهه فجر در کانون های مساجد تصریح کرد: همایش جوانه‌های انقلاب و مسابقه خاطره‌نویسی، چاپ و نشر خاطرات انقلابیون قبل از انقلاب و جمع‌آوری عکس‌های انقلابیون دهه 55 تا 65 از جمله برنامه‌های دهه فجر کانون‌های مساجد گیلان است.

به گفته حجت الاسلام پورابراهیم، برگزاری نخستین نشست تخصصی ویژه خواهران جوان و نوجوان با اندیشه‌های امام خمینی (ره)، نمایش فیلم از دوران شکل‌گیری انقلاب و برگزاری مسابقه تیراندازی، دوی صحرانوردی و مسابقات قرآنی نونهالان از شاخص‌ترین برنامه‌های دهه فجر کانون‌های استان گیلان است.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد گیلان خاطر نشان کرد: تقدیر از کتابداران، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و مسابقات ادبی سفر، قصه و مقاله با موضوعات فرهنگی و انقلابی از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان در دهه فجر است.

رئیس کمیته مساجد گیلان در پایان گفت: برگزاری جلسات آسیب‌شناسی عاشورای حسینی(ع)، گردهمایی و جلسات پرسش و پاسخ با حضور جوانان و نوجوانان، برگزاری همایش طرح اطلاع‌رسانی وضعیت روستاها قبل از انقلاب و بعد از آن، برگزاری ختم قرآن، دیدار با خانواده‌های شهدا، اردوی دسته‌جمعی قم و ویزیت رایگان افراد کم‌بضاعت از برنامه‌های دهه فجر است که بخشی از آن در حال اجرا است./950/ت302/ص
ارسال نظرات