۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۴۶۴۰۵
رئیس جامعه المصطفی:

در عرصه تولید علم و دانش بیش از هر زمان نیازمند تغییر چارچوب‌ها هستیم

در عرصه تولید علم و دانش بیش از هر زمان نیازمند تغییر چارچوب‌ها هستیم
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعةالمصطفی را محصول انقلاب و در خدمت شبکه علمی کشور دانست و گفت: در عرصه تولید علم و دانش بیش از هر زمان نیازمند تغییر چارچوب‌ها هستیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار اعضای همایش قرآن عترت و سلامت در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم فلسطین، ابراز همبستگی با مردم بی پناه غزه و دعا برای دفع شر اشقیای صهیونیست، تصریح کرد: جنایات امروز رژیم صهیونیستی از وقایع کم نظیر تاریخ است. عصر کنونی از مقاطع مهم تاریخ بشر به شمار می‌آید و به تعبیر مقام معظم رهبری، در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که پس از آن، معادلات و محاسبات جهان بکلی تغییر خواهد کرد.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: این حرکت تمدنی با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا شتاب یافت و هرچه جلوتر می‌رویم این گذار تمدنی بیشتر احساس می‌شود؛ هرچند اکنون که در متن این حادثه قرار داریم، شاید عظمت آن کمتر احساس شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی فعالیت‌های علمی همچون برگزاری همایش قرآن، عترت و سلامت را در راستای ایفای نقش در این گذار تمدنی دانست و یادآور شد: امروز در عرصه تولید علم و دانش بیش از هر زمان نیازمند تغییر چارچوب‌ها هستیم و از مراکز علمی پیشگام جمهوری اسلامی ایران نیز نقش آفرینی در این عرصه انتظار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پرچم تمدنی، امروز با اراده‌ی پروردگار بر عهده ملت شریف و غیور ایران اسلامی و مراکز علمی و پژوهشی ما قرار گرفته است. نشر جهانی گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت و ایثارگری است، اما نقش علما، محققان و پژوهشگران نیز در این میان اساسی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، جامعةالمصطفی را محصول انقلاب اسلامی و در خدمت شبکه علمی کشور دانست و ابراز داشت: زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری در حوزه قرآن، عترت و سلامت در جامعةالمصطفی وجود دارد؛ از جمله مباحثی همچون فقه پزشکی، اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و … که به صورت جدی در مراکز علمی المصطفی دنبال می‌شود.

رئیس المصطفی، نوع نگاه به جهان را زیربنای تشکیل تمدن‌ها دانست و ابراز داشت: همانگونه که ما تفسیری از عالم داریم، تمدن مادی غرب نیز مبتنی بر نوعی نگاه بر عالم است؛ البته نگاه آنان فاقد عنصر معنوی و قدسی در جهان است.

وی اثرگذاری جهان‌بینی بر تنظیم نظامات جامعه را گام دوم تمدن سازی برشمرد و یادآور شد: این نظامات، از جمله نظام اجتماعی، نظام اقتصادی، نظام سلامت و… هستند که به یک تمدن شکل می‌دهند. بنابراین مراکز علمی ما باید تلاش نمایند نظامات تازه‌ای را بر اساس گفتمان الهی به بشر عرضه نمایند. البته این تفکر معنوی تنها منحصر به مسلمانان نیست و بسیاری از پیروان ادیان الهی نیز از این دیدگاه بهره‌مند هستند.

رئیس جامعةالمصطفی مراکز علمی ایران اسلامی را از توانمندی خوبی در عرصه تولید نظامات اجتماعی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: البته ما هرگز از آموختن شرمنده نمی‌شویم؛ اما خوشبختانه در دهه‌های اخیر مراکز علمی ما به این بلوغ و خودباوری رسیده‌اند که در سطح جهانی می‌توانند حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته باشند.

چارچوب های تولید علم و دانش تغییر کند/ مراکز علمی ما باید تلاش نمایند نظامات تازه‌ای را بر اساس گفتمان الهی به بشر عرضه نمایند

ارسال نظرات