۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۴۶۴۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی ‌بوشهری:

مردم ایران در 22 بهمن همه امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: مردم ایران با درک این شرایط و حضور حماسی خود در تظاهرات این روز بزرگ، همه امیدهای دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل خواهند کرد.
1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی ‌بوشهری امام جمعه قم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد با گرمیداشت دهه مبارک فجر خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه شد و تاکید کرد: با توجه به شرایط اخیر در کشور و امیدهای واهی دشمنان 22 بهمن امسال با سال های دیگر تفاوت دارد و مردم ایران با درک این شرایط و حضور حماسی خود در تظاهرات این روز بزرگ، همه امیدهای دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ملت انقلابی ایران در این روز پایبندی خود را به راهی که امام راحل ترسیم کرده بود و مقام معظم رهبری امروز آن را تداوم می بخشد ثابت کرده و نشان خواهند داد که همچنان به انقلاب اسلامی وفادار و پایبند هستند.

امام جمعه موقت قم در ادامه با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر با ایام اربعین حسینی بیان داشت: باید در این ایام به محدودیت های مورد نظر توجه بشود تا احترام اربعین و ائمه اهل بیت محفوظ بماند و مسؤولان ذیربط نیز باید تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت هفته وقف بر ضروت توجه بیشتر جامعه به امر مقدس و با ارزش وقف تاکید و تصریح کرد: کسانی که تمکن مالی لازم را دارند می توانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند و اموال خود را در راه امور خیر وقف نمایند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب و ملت ایران در طول سال های بعد از انقلاب افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد سلبی و ایجابی زیادی بود که باید به این ابعاد توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری براندازی و سرنگونی رژیم فاسد و مستبد شاه و نه گفتن به غرب و شرق و همچنین پایه گذاری حکومت بر اساس دین و ایجاد بیداری در کل جهان اسلام را از جمله ابعاد سلبی و ایجابی انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که اکثر کشورها به غرب وابسته بودند اما امام با شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب را به پیروزی رساند و رژیم پهلوی را با همراهی مردم سرنگون کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به دیدار اخیر جمعی از دست اندرکاران دانشگاه تهران با رهبری و ارائه گزارش های علمی کشور افزود: بحمدلله ملت ایران با توکل، ایمان و تلاش و کوشش فراوان در عرصه های مختلف علمی پیشرفت کرده اند به گونه ای که ظرف 15 سال اخیر سهم ایران در تولید علم 75 برابر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت های اخیر کشور در عرصه های علمی که در دهه مبارک فجر از برخی از این دستاوردها رونمایی شده است تصریح کرد: ما در این ایام مبارک شاهد پیشرفت های قابل توجهی در عرصه های مختلف از جمله موشک و ماهواره بودیم.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این پیشرفت های علمی جهانیان را غرق در بهت و ناباوری کرده است و به طور یقین این تجارب در آینده برای کشور بسیار مفید خواهد بود.

امام جمعه قم با تبیین برخی از مزایای ماهواره سنجش از راه دور گفت: مشاهده پوشش ابرها، ارزیابی بلایای طبیعی، برقراری ارتباط مخابراتی با نقاط دور افتاده و دوردست کشور و بازیابی اطلاعات از جمله مزایایی است که در این ماهواره وجود دارد و نوید آینده درخشانی را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری بیان داشت: حمل موجود زنده در این ماهواره نشان می دهد که در آینده نزدیک نیز شاهد فرستادن انسان به فضا خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود آمریکا برای ایجاد اختلاف در کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان ابراز داشت: آمریکا که یک زمانی برای کوبیدن اسلام اعمال طالبان را به رخ می کشید امروز سعی می کند که این گروه متحجر، صحنه گردان افغانستان باشد.

وی با انتقاد از رفتار آمریکا در خاورمیانه ادامه داد: اینها در عراق و افغانستان در باتلاقی بزرگ گرفتار شده اند از این رو سعی می کنند با وارد کردن حزب بعث و طالبان به مداخلات و مناسبات، ایده ها و نقشه های خود را عملیاتی کنند ولی خوشبختانه تاکنون دولت عراق با این موضوع مخالفت کرده است. /924/پ202/ج


ارسال نظرات