۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۴۷۶
امام جمعه شهر نودشه: 

قوم یهود به پیمان شکنى معروف است

قوم یهود به پیمان شکنى معروف است
کرمانشاه ـ ماموستا مبارکشاهی گفت: یهود از جمله اقوامى است که به پیمان شکنى معروف مى‏ باشد و قرآن کریم در آیات متعددى از نقض پیمان یهودیان سخن به میان آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااحمد مبارکشاهی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر نودشه اظهار داشت: قضیه فلسطین در اذهان مسلمانان نباید هرگز فراموش شود همه کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان وظیفه دارند در قبال ملت فلسطین علیه رژیم کافر و جنایتکار جنگی؛ اسرائیل غاصب موضع گیری درست و قاطعی داشته باشند و از آرمان و عقیده مردم فلسطین دفاع کنند و هرگونه سکوت، خیانت به مظلومیت فلسطین است.

وی ادامه داد: امروز پشتیبانی آمریکای ظالم از رژیم خبیث صهیونیستی برای همه روشن شده که اینها ظالم هستند لذا باید در برابر ظالم مبارزه کرد.

ماموستا مبارکشاهی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 114 از سوره مبارکه نساء می فرماید:  لَّا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِّن نَّجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ وَمَن يَفْعَلْ ذلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا یعنی در بسيارى از نجواهايشان فايده‌اى نيست، مگر در سخن آنان كه به صدقه‌دادن يا نيكى‌كردن و يا آشتى‌جويى فرمان مى‌دهند و آن كس را كه براى خشنودى خداى چنين كند مزد بزرگى خواهيم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیمان شکنى یهود اشاره داشت و عنوان کرد: یهود از جمله اقوامى است که به پیمان شکنى معروف مى‏باشد. قرآن کریم در آیات متعددى از نقض پیمان یهودیان سخن به میان آورده است. که بررسى همه موارد رساله جداگانه‏اى مى ‏طلبد.

امام جمعه شهر نودشه تصریح کرد: یکى از موارد مهم نقض پیمان یهودیان نقض پیمان دوازده دستور الهى بود که خداوند در دو آیه به بیان آن پرداخته و مى ‏فرماید: «و چون از فرزندان اسرائیل پیمان محکم گرفتیم که: جز خدا را نپرستید، و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و مستمندان احسان کنید، و با مردم (به زبان) خوش سخن بگویید، و نماز را به پا دارید و زکات را بدهید؛ آنگاه جز اندکى از شما، (همگى) به حالت اعراض روى برتافتید؛ و چون از شما پیمان محکم گرفتیم که: خون همدیگر را مریزید، و یکدیگر را از سرزمین خود بیرون نکنید، سپس (به این پیمان) اقرار کردید و خود گواهید».

این عالم اهل سنت اظهار کرد: چنان که ملاحظه گردید 10 پیمان از فرمان‏هاى الهى در این آیات آمده است و با آن که یهودیان بر آن اقرار کرده بودند ولى متأسفانه همه آنها را مورد نقض قرار دادند. 

ماموستا مبارکشاهی اظهار کرد: در حقیقت آنان از راه راست گمراه شده اند. خداوند متعال به همین سبب آنها را از رحمت خویش دور ساخت و دل‏هاى آنان را سخت و سنگین نمود که موجب فراموشى نعمتهاى الهى گردید.

امام جمعه شهر نودشه در پایان سخنان خود به آخرین آمار کشته شدگان غزه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خدا را شکر که آتش بس بین غزه و رژیم صهیونیستی انجام گرفت، شاید در 4 روز آینده دیگر کسی شهید نشود اما متاسفانه تا امروز نزدید به 16 هزار نفر از مردم غزه به ناحق شهید شده اند که 6150 نفر از آنها بچه می باشند./1400/

ارسال نظرات