۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۴۶۴۷۷
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد؛

ارتقای نقش مساجد با کمک طرح شهید آرمان علی وردی

ارتقای نقش مساجد با کمک طرح شهید آرمان علی وردی
توکلی‌زاده گفت: در طرح شهید آرمان با دنبال بازگشت دوباره جایگاه مسجد هستیم و مدتی پیش رهبر انقلاب فرمودند به دنبال تحول انقلابی ساختار فرهنگ بروید.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدامین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اجتماع مربیان و ائمه جماعت مساجد طرح شهید آرمان که صبح امروز در مجتمع ایوان ری برگزار شد، اظهار کرد: در طرح شهید آرمان با دنبال بازگشت دوباره جایگاه مسجد هستیم. مدتی پیش رهبر انقلاب فرمودند به دنبال تحول انقلابی ساختار فرهنگ بروید.

توکلی زاده گفت: برداشت های مختلفی از این سخنان رهبری شد و دستورالعملی را شورای عالی انقلاب برای مقام معظم رهبری نیز آماده شد اما رهبر انقلاب گفتند که منظور بنده از این تحول آن است که همانند روزهای بعد انقلاب که مردم به سمت ساده زیستی و عده‌ای نیز ادای ساده زیستی را دراوردند آنقدر این فرهنگ انقلاب در مردم جای باز کرده بود که عده‌ای هم ادای ساده زیستی را دراوردند.  
وی افزود: امیدواریم با کمک طرح آرمان تحولی که به دنبال آن هستیم در مساجد رقم بزنیم. 
 
همگرایی دولت، گروه‌های مردمی و مدیریت شهری در طرح شهید آرمان
 
در ادامه مراسم، علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره‌ به طرح شهید آرمان، اظهار کرد: توفیقی است که خدمت اساتید و روحانیون هستیم و باهم خلق یک خدمت در جهت تربیت و میدان دادن به نوجوانان و جوانان این شهر، با کمک پیوستگی مسجد و خانواده را رقم بزنیم
 
وی ادامه داد: افق بلندی است که در پرتوی همگرایی دولت، نهادهای مختلف حاکمیت، بخش‌های مردمی و مدیریت شهری رقم‌ خورده است این دستاورد که نگاه بخشی را کنار گذاشتیم و به حرکت جمعی توجه کردیم، مهم است.
 
زاکانی تصریح کرد: ما مسیری را شروع کردیم که تجربه اول را ناظر بر بخشی از مدارس و خانواده ها داشتیم اما در گام اصلی بناست در کنار مساجد و حوزه های علمیه و طلاب، آموزش و پرورش و مدیران و در کنار مجموعه‌های مردمی بایستیم تا گام‌های برتری را برداریم.
 
شهرداری تهران با اشاره به اینکه حقیقتا ما در مسیر تربیت جامعه کوتاهی کردیم، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک احساسی در جامعه ایجاد شد و امام عظیم ما با حرکت فرهنگی و اندیشه ناب این انقلاب را رقم زد و مردم را بیدار کرد، جنگ که صورت گرفت برای ما یک فرصتی فراهم شد تا در کوران حوادث و سختی ها به جامعه خود برگردیم، هرچند که در حوزه‌های اقتصادی و … دست برتر منطقه را داریم اما در حوزه فرهنگی عقب ماندیم و دشمن نیز با جنگ نرم بر روی این حوزه دست گذاشت. لذا ما چالش بزرگی را طی ۴۵ سال گذشته پشت سر گذاشتیم امروز که دولت انقلابی سر کار است، افرادی که دغدغه مند در حوزه تربیت هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه ما مقصر چالش ها و معضلات تربیتی که امروز جوانان گرفتار هستند، هستیم، افزود: این حرکت و طرح شهید ارمان اقدام امیدوارکننده ای است و جزو اولویت های قطعی شهرداری است محور این طرح روحانیون، اساتید، گروه های مردمی و آموزش و پرورش است و شهرداری محور نیست و به دنبال محوریت این طرح هم نیستیم.
 
زاکانی خاطر نشان کرد: این جلسه از شیرین ترین جلساتی است که ما در این ایام مدیریت شهری داشتیم و از کارهای مبارکی است که انجام شده است. امیدواریم توفیقا مکرر را برای همه فراهم شود.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از پدر شهید آرمان علی وردی تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات