۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۴۶۵۰۵

المیادین از حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای مکران خبر داد

المیادین از حمله به یک کشتی اسرائیلی در دریای مکران خبر داد
شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه گزارش داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج شنبه و ساعاتی قبل از آغاز آتش‌بس در شمال اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفت.

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خبر داد که یک کشتی باری اسرائیلی شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته (۲ آبان) در دریای مکران واقع در شمال اقیانوس هند حمله حمله قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

این اولین بار است که هدف قرار گرفتن این کشتی مخابره می‌شود و به نظر می‌رسد منابع اسرائیلی سعی کرده‌اند این موضوع را کتمان کنند. از سوی دیگر نیز هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

حمله به کشتی باری اسرائیلی پس از آن است که یکشنبه هفته گذشته (۲۸ آبان) منابع خبری از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ خبر دادند. پس از آن، شبکه «العربیه» گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشرشده است که ۲۲ خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند.

لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد نیروی دریایی یمن موفق شده است یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.

از ابتدای آغاز حملات وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه، محور مقاومت از تمامی جهات از عراق تا لبنان و سوریه و یمن اشغالگران را آماج حملات خود قرار داده است. روز گذشته نیز «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «ابو عبیده» سخنگوی عزالدین القسام به مناسبت آغاز آتش‌بس چهار روزه طی سخنانی به طور مشترک از برادران خود در عراق و لبنان و یمن تقدیر کردند.

هدف‌گیری کشتی باری اسرائیلی در دریای مکران پس از آن است که نیروی دریایی یمن چهارشنبه هفته گذشته (یکم آذر) اعلام کرد: «به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد».

نیروی دریایی یمن تاکید کرد چنانچه هر طرف نظامی هنگام انجام عملیات نیروهای یمنی بخواهد از کشتی‌های اسرائیلی محافظت کند، هدف مشروع نیروی دریایی یمن خواهد بود.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات