۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۵۳۵
آیت الله اعرافی:

در عرصه فضای مجازی نیازمند نگاه کلان و آینده‌نگرانه هستیم/فضای مجازی روح تمام اقدامات حوزوی است

در عرصه فضای مجازی نیازمند نگاه کلان و آینده‌نگرانه هستیم/فضای مجازی روح تمام اقدامات حوزوی است
مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه فضای مجازی روح تمام اقدامات حوزوی است، گفت: حوزه و دستگاه‌های حوزوی باید رویکرد فضای مجازی را به عنوان روح و جان‌مایه بسیاری از برنامه‌ها توجه کنند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه امروز در دیدار با سیدمحمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی، با اشاره به شکست رژیم و قبول آتش بس در غزه، اظهار کرد: پیوسته و همواره باید جنایت‌های اسرائیل را محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه مرکز رسانه و فضای مجازی مخصوص به مسائل کلان حوزه و روحانیت است، مطرح کرد: فضای مجازی عرصه بزرگ و حساسی است که انگیزه قوی و روحیه جهادی موجب می‌شود در این عرصه گام‌های مؤثری برداشته شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در عرصه فضای مجازی نیازمند نگاه کلان و آینده‌نگرانه هستیم، عنوان کرد: اگر این برنامه‌ریزی کلان وجود نداشته باشد، انسان در عرصه مدیریت دچار روزمرگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام در هر موضوعی چهار نوع نگاه دارد، خاطرنشان کرد: این چهار نوع نگاه شامل نگاه فلسفی- کلامی، فقهی- حقوقی، اخلاقی-ارزشی و رویکرد کلان- ارزشی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تولید محتوا باید در قالب این چهار نوع نگاه صورت بگیرد، تصریح کرد: حوزه و دستگاه‌های حوزوی باید به رویکرد فضای مجازی را به عنوان روح و جان‌مایه بسیاری از برنامه‌ها توجه کنند.

وی اضافه کرد: نظام کار حوزوی در فضای مجازی درکنار مسائل آموزشی، پژوهشی و تربیتی نیست، بلکه به عنوان روح باید در تمام بخش‌ها حاضر باشد.

آیت الله اعرافی از منشور تحول حوزه یادکرد و گفت: یکی از بندهای این منشور بازنمایی تمام حوزه در فضای مجازی و تجلی حوزه، اندیشه دینی و معارف اسلامی به صورت تمام و کمال در رسانه و فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه به این منظور نیازمند همکاری و هماهنگی هستیم، یادآور شد: نهادهای مختلف و متعددی می‌توانند در عرصه فضای مجازی و برای تجلی معارف ایرانی و اسلامی نقش آفرینی داشته باشند که باید هماهنگی لازم میان آن‌ها شکل بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برد گفتمانی انقلاب اسلامی بسیار فراتر از محور مقاومت است، ابراز کرد: محور مقاومت تنها تجلی بخشی از این برد گفتمانی است چراکه در کشورها و قاره‌های مختلف گفتمان انقلاب اسلامی برد داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید راهبری برای تمام این مخاطبین صورت بگیرد، بیان کرد: باید شاهد بازتولید محتواها به حداقل ۱۰ زبان زنده دنیا باشیم تا آفاق عالَمی در برنامه‌های ما دیده شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در همکاری نهادهای حوزوی با مجموعه‌های مختلف الگوی مشخصی را داریم، اظهار داشت: این الگو شامل سه بخش تفاهم، دبیرخانه مشترک و برنامه پنج ساله مشترک است.

وی ادامه داد: از جمله این الگوها می‌توان به عقد تفاهم‌نامه مشترک با آموزش و پرورش اشاره کرد که یکی از برنامه‌های آن طرح امین است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در قالب این الگو می‌توان محورهای مختلفی را برای فعالیت تعریف کرد، مطرح کرد: مجموعه‌های مختلف حوزوی می‌توانند در این عرصه همکاری داشته باشند.

ارسال نظرات