۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۴۶۵۴
همزمان با اربعین حسینی؛

عاشقان اباعبدالله الحسین در آذربایجان سیاه پوش شدند

خبرگزاری رسا ـ عاشقان و عزاداران اباعبدالله الحسین در آذربایجان، همزمان با اربعین حسینی در رثای مقتدای خود غرق در سوگ و ماتم شدند.
اربعين حسيني در شهر مقدس قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با اربعین حسینی، مردم آذربایجان با برپایی دستجات عزادارای در رثای شهادت اباعبدالله السحین(ع) به عزادارای و سوگواری پرداختند.

در سالروز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، حسینیه امام خمینی(ره) با عزاداری مردم و جوانان‌ زنجانی، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکپارچه احساس و شور و شعور حسینی بود.

در این مراسم مداحان و عزاداران زنجانی با مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی، بر مصائب کاروان اسرای کربلا و حضرت زینب‌(س) گریستند و نوحه سرایی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به عزاداری با شکوه مردم این استان در هشتم و یازدهم محرم اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی اکنون مظهر عزت و عظمت حسینی است و مردم آماده‌اند تا پای جان از این عظمت پاسداری کنند.

وی با اشاره به ورود کاروان اسرا در اربعین به کربلا افزود: حضرت زینب(س) و کاروان اسرای کربلا، پیام آور ایستادگی و مقاومت در راه حق بودند.

همچنبن مردم تبریز در اربعین حسینی، با برپایی دستجات سینه زنی در خیابان های منتهی به مصلای امام خمینی(ره) این شهر، عشق و ارادت خود به خاندان نبوت را نشان دادند.

عزاداران مناطق و محلات مختلف تبریز با حضور در مصلای این شهر ضمن سوگواری در رثای اربعین حسینی، به سینه‌زنی پرداختند.

همچنین عزاداری عاشقات اهل بیت(ع) در حالی بود ‌که خیابان‌های شهر اردبیل شاهد حضور گرم جمعیت عزادار در وزش باد شدید سرد و بارش برف‌ بود.

دسته‌های عزاداری در اردبیل که از گذشته‌های دور به شش محله‌ اصلی با شاخه‌های فرعی خود تقسیم شده‌اند به شکل منسجم و منظم در حالی‌که پرچم های سرخ، سبز و مشکی به نشانه عزا پیشاپیش آن‌ها در حرکت بود به طی مسیر پرداخته، در مقابل مسجد سلیمانشاه عزاداری کردند.

مردم مناطق مختلف استان آذربایجان غربی نیز با برپایی مجالس سوگواری و سینه زنی عشق و ارادت خود را به سومین امام شیعیان نشان دادند./935/پ202/س

ارسال نظرات