۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۴۶۵۹۳

افشاگری رسانه عبری از بلایی که پهپادهای حزب‌الله بر سر اسرائیل آوردند

افشاگری رسانه عبری از بلایی که پهپادهای حزب‌الله بر سر اسرائیل آوردند
پهپادهای حزب‌الله تاکنون چقدر برای رژیم صهیونیستی هزینه در بر داشته است؟

رسانه‌های عبری‌زبان بخش‌‌هایی از هزینه‌‌هایی را که پهپادهای حزب‌اللّه برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، منتشر کردند.

روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه نوشت، هواپیماهای بدون سرنشین و شلیک موشک‌های ضدتانک از سوی حزب‌الله، تلفات گسترده‌ای برای اسرائیل در مرزهای شمالی‌اش به وجود آورده است.

به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان، صرف ورود یک پهپاد به حریم هوایی (فلسطین اشغالی) باعث آماده‌باش در مناطق مختلف می‌شود، آژیر خطر به صدا در می‌آید و بسیاری از شهرک‌نشینان در منطقه الجلیل سراسیمه به داخل پناهگاه‌ها می‌گریزند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم با اشاره به حادثه به‌وقوع‌پیوسته در حیفا ابتدا به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت: ارتش موفق شد یک پهپاد را که از داخل مرز لبنان آمده بود، سرنگون کند، این در حالی است که فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل در اظهارنظری متناقض مدعی شد که هیچ عملیات رهگیری پهپاد صورت نگرفته است.

یدیعوت آحارانوت در گزارشی دیگری خبر داد، با توجه به شرایط امنیتی حاکم بر مناطق هم‌مرز با جنوب لبنان، تل‌آویو دستور خالی ماندن این مناطق را برای یک ماه دیگر تمدید کرده است تا ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان ساکن شمال (فلسطین اشغالی) تا شعاع 5کیلومتری مرز اجازه بازگشت به محل سکونتشان را نداشته باشند.

این رسانه عبری‌زبان همچنین فاش کرد، نهادهای رسمی اسرائیلی حاضر به همکاری برای تخلیه 10 شهرک از 24 شهرک واقع در شعاع 5کیلومتری نیستند در حالی که شهرک‌نشینان تخلیه‌شده هم نمی‌دانند چه‌زمانی قادر خواهند بود به شهرک‌های خود بازگردند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات